Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 7440 ggr
Piatra
2014-03-11 18:58

Kaffe med smak?

Vad tror ni om smaksatt kaffe, är det ok enligt LCHF? Jag gillar inte alls kaffe annars, men har hittat hasselnötskaffe som faktiskt är riktigt gott med grädde och pyttelite stevia i. På påsen (http://www.pentik.com/Images/1KAH8210SU1.jpg) står inget annat än kaffe och arom som ingredienser.

Kan jag ta mig en kopp om dagen utan dåligt samvete tror ni?

Annons:
Zepp
2014-03-11 19:03
#1

Hur som helst så lär det vara 99.99 % vatten.. eller hur?

Klart du skall dricka kaffe på LCHF.. det e ju halva maten!? 🤤

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Piatra
2014-03-11 19:05
#2

#1 Så sant så.. Är nog bara lite nojig nu när jag hittar en kaffesort jag faktiskt gillar. :)

Krobb
2014-03-11 20:22
#3

Gick och tänkte på exakt detta häromdagen haha, har också kaffe med både hasselnötssmak och amaretto hemma. Antog att de var smaksatta med diverse aromer som bör väl rimligtvis inte vara några problem?

Froderberg
2014-03-24 13:16
#4

Hej hoppar in i  tråden nu när ni diskuterar kaffe, hoppas det är okej. Jag bara undrar, Vad är fetkaffe???

Ary
2014-03-24 13:41
#5

TS har jag rätt om det är ett bryggkaffe? Isf lär det vara helt ok. Pulvrena som blandas ut i hett vatten däremot undviker jag dock.

#4 Fettkaffe började väl som bulletkaffe, ekologiskt kaffe mixat med kokosfett. Går med smör också. Personligen ser jag det inte som en måltidsersättning eftersom det inte är varken vitaminer eller proteiner i, dvs 2 riktiga måltider om dagen äter jag. Det är dock bra som komplettering när man inte ätit tillräckligt eller på termos när man är iväg - då står man sig tills man får fast föda.

Carinha40
2016-01-05 17:47
#6

Bra att någon frågade. Jag fick ett kaffe från Kahl med smörkolasmak som var så gott att det inte går att beskriva, också detta ett bryggkaffe. Var orolig att aromen kunde innehålla socker och inväntar svar från dem i detta nu. Om det är ok även om det skulle finnas något socker i aromen så tror jag att jag aldrig mer behöver godis. Detta kaffe med en skvätt grädde är helt underbart gott

Annons:
Zepp
2016-01-05 20:55
#7

Kaffe i sig är godis!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Effie
2016-01-06 13:07
#8

Jag skickade en fråga till någon te-producent (teblandnings-blandare, kanske snarare) och undrade om det var socker i, för jag tyckte det smakade för sött. Jag fick ett svar som berättade, om jag minns rätt, att det alltid var socker i "arom", men att mängden i en kopp ju är ytterst liten.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: