Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Utmaningen -

Under 80*2

2014-03-08 16:19 #0 av: [Gitsan]

Hej alla!

Nu är jag här igen. Jag brukar återkomma med jämna, eller ojämna, mellanrum. Jag ser att en del i min presentation behöver ändras. (ja det är jag med schweizerfärsen)

Dels så får jag nog byta bild, för målet att få på mig den ringen som visas faktiskt sitter där den ska nu!

Nu har vi bara en Golden kvar, den äldsta fick somna in i somras.

Efter att ha ätit maten på förskolan, där jag jobbar som vikarie sedan 2012, har jag nu börjat ta med mig egen mat. Jisses vad det dräller av kolhydrater där!

Nu har jag ett mål till september. Förutom att jag går i pension då så ska jag klara Tjejmilen på en tid under 80 minuter och jag ska också väga under 80 kilo!
Min kropp (eller knopp?) får en liten chock varje gång vågen visar på 81-82 kilo och ser genast till att lägga på lite vikt.

Men jag är envis och har jag lyckats bli av med nästan 23 kilo under 3 år så ska väl lyckas bli av med ett par kilo fram till september?!

Anmäl
2014-03-09 08:51 #1 av: Margareta

Hej och välkommen tillbaka!

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2014-03-12 19:58 #2 av: [Gitsan]

Lycklig över att en veckas förkylning verkar ge med sig!

Motionen får nog vänta till nästa vecka men en liten extra utmaning har vuxit till sig. Varför nöja mig med att vikt och tid ska vara under 80? Kanske kan jag istället tänka mig att vikt och tid ska överensstämma...

Idag visar vågen på 80,5 kilo! Om jag väger t.ex 78 kilo i september så får målet bli att ta mig runt milen på 78 minuter också :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.