Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter

Sökes: Pizzabotten

2014-03-05 13:30 #0 av: annainorrland

Jag söker efter recept på en pizzabotten. Jag har sett recept här i en tråd men nu kan jag inte hitta den. Det är en gammal tråd. Kanske 2011 eller tidigare.

Pizzabottnen innehöll ganska mycket riven ost. Sedan var det grädde och eventuellt ägg och något annat. Inget mjöl och inget fiberhusk.

Är det någon som vet vad det kan vara för recept?

Anmäl
2014-03-05 13:34 #1 av: -Cissi-

Följer :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Anmäl
2014-03-05 13:59 #2 av: Sindri

Var det denna?
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d7150b0b9cb462221063f8f-pams-lchf-pizza-amerikanskt-recept?bookmarks-4

Hade den i mina bokmärken. Du vet väl att du kan bokmärka alla inlägg du tycker är intressanta. Sen blir det lite lättare att hitta.

Anmäl
2014-03-05 14:05 #3 av: annainorrland

#2 Jaa den är det. Tack snälla, nu är helgen räddad. Och jag var inte smart nog att bokmärka förut nej men nu ska det fixas :)

Anmäl
2014-03-05 14:21 #4 av: Lilltilda

Vill du hålla nere proteininnehållet och istället lägga osten och mer protein PÅ pizzan och inte i själva bottnen så tipsar jag annars om denna: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/51d187d78e0e743f1800203e-pizza-utan-agg-och-ost-i-degen

Den är min absoluta favorit numer.

Anmäl
2014-03-05 14:26 #5 av: annainorrland

#4 Den kan jag också tänka mig att prova. Dock är jag lite "rädd" för fiberhusk efter att jag bakat något med det och fick ett fasligt knastrigt bröd som resultat. Men kanske var det bara jag som tog för mycket av husken.

Anmäl
2014-03-05 14:35 #6 av: OlgaMaria

#5 Vet inte riktigt vad du menar med knastrigt. Husk gör brödet mer degigt och gummiaktigt. Jättebra för att hålla ihop en deg men blir inte gott om man tar för mycket.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2014-03-05 14:40 #7 av: annainorrland

#6 knastrigt= som att tugga på sandkorn :)

Anmäl
2014-03-05 14:47 #8 av: Lilltilda

#5 Jag har inte upplevt något "knaster" i receptet jag tipsat om. Använder denna husk <--- länk. (kan kanske skilja mellan märken). 
Har man för bråttom och inte låter husk svälla tillräckligt så kanske det blir mer fibrigt?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.