Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3214 ggr
nyttiga_jag
2/23/14, 5:36 PM

Snedsteg och konsekvenser!

Tänkte bara dela med mig detta snedsteg jag gjorde i torsdags och vad som hände!

Jag höll en föreläsning om kost och hälsa på förmiddagen och "predikade" att du mår som du äter, samtidigt som jag berättar om min otroliga förvandling som skedde när jag hittade LCHF som kost.

Sagt och gjort, käkade min makrillsburk till lunch och skulle sen bara gå direkt hem, en promenad på knappa timmen.

Trotts att siktet var inställd på hemmet gick benen till närliggande ÖoB , där jag visste de hade godis för 33 kr/kg! Jag hade ju bestämt mig och även berättat att jag undviker att gå och handla när jag ser såna erbjudanden! Hjärnan ville en sak och hjärtat en annan. Sagt och gjort! Benen gick till ÖoB och handlade en stor påse lösgodis, närmare 500 g!!!!!!!!!!!!!!!

När jag kom hem vräkte jag i mig nästan allt, men sparade lite, eftersom jag mådde riktigt illa nu. Av sockerchocken slocknade jag sittandes i soffan framför tvn och sov i nästan 3 timmar! Jag hade predikat att en tupplur på max 30 min är ok, men inte längre. Mådde fortfarande illa när jag vaknade, av allt jag tryckt i innan. Vad gör jag nu?! Jo jag äter upp resten också!

Sov dåligt och vaknade med en fruktansvärd huvudvärk dagen efter och ångrade verkligen godiset jag ätit!

Gör detta mig till en sämre människa?! Nä, igår kan jag inte göra nåt år, i morgon vet vi inget om, men idag är dagen jag kan göra mitt bästa för att inte göra om samma sak igen :-)

Känner du igen dig!?

Annons:
VästkustFia
2/23/14, 5:47 PM
#1

Benen gick och handlade en stor påse lösgodis, hahahaha Skrattar

Ja så kan det gå. Man är ju inte mer än människa. Men lycka till i fortsättningen, du får väl ge dina ben köpförbud eller nåt…

nyttiga_jag
2/23/14, 5:54 PM
#2

Men dom hade ju redan köpförbud! Tyvärr funkar inte det alltid 😂

konichiwa
2/23/14, 6:12 PM
#3

Jag känner så väl igen det där. Nån elakartad autopilot tar över.

nyttiga_jag
2/23/14, 6:30 PM
#4

Tack Agneta, uttrycket "elakartad autopilot" måste jag sno! Så himla bra!

Kajak11
2/23/14, 9:02 PM
#5

Samma hände för sambon på 29 kr. Kg. I Willys nyligen. ..han slocknade ochså…och hade ledvärk flera dagar efter. Nä inte blir man sämre…människa men lite klokare:-)…en stund:-)

Lilltilda
2/23/14, 10:06 PM
#6

Rolig beskrivning av autopilotfunktionen. 

Jag kan inte säga att jag delar erfarenheten riktigt men jag kan fullt förstå hur det gick till. Jag är sån på andra fronter än då det kommer till sötsaker. Jag skulle vid ett tillfälle avstå kaffe under en vecka. Det gick INTE kan jag säga 😃. Plötsligt satt jag där med en tom kaffekopp och hade inget minne av att jag ens satt igång bryggaren. 

Jag tillhör de lyckliga (?) som inte direkt får några negativa konsekvenser då jag väljer att göra avsteg från lchf. Endast lite tillfällig viktuppgång ibland.

~God loves you, and I´m trying! ~

Annons:
[Jennifer71]
2/24/14, 9:18 AM
#7

Själv tycker jag det känns som om man är rejält bakis när kolhydratsintaget blir för stort, samma symptom, huu inte alls värt det, men en nyttig läxa att få mellan varven.

SpurtAnne
2/24/14, 9:43 AM
#8

Det låter precis som när mina ben gick och köpte nikotintuggumin efter 1,5 års uppehåll…

Upp till toppen
Annons: