Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Länkar - Radio/TV

Plus socker

2014-02-20 19:31 #0 av: maxiq

I kväll kl 21 så kommer TV-programmet Plus handla bl.a. om det dolda sockret i maten:

"Jag ska kolla hur mycket socker jag får i mig på en helt vanlig dag med helt vanlig mat, lovar Mathias Andersson"

Anmäl
2014-02-20 19:39 #1 av: Cina-y

Tack för tipset Tummen upp Ska kolla in det

Anmäl
2014-02-20 19:53 #2 av: [Mustangcab]

Intressant jag såg att det skulle handla om en häst som blev felbehandladGapskrattarMen det rör sig förmodligen om båda delarna. Ska se det efter jag sett Djurskyddsinspektörerna. Tack för tipset.

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-02-20 22:27 #3 av: maxiq

Programmet finns nu på Play

Start efter hästen vid 15.30

Anmäl
2014-02-20 22:50 #4 av: [hermes]

Tänk om de mätt kolhydrater och inte socker(bitar).

Tänk om professorn hade förklarat att hjärnan klarar sig alldeles utmärkt på fett.

Tänk om dietisten förklarat att Livsmedelsverkets rekommendation är på tok för hög gällande mängden socker.

Tänk om...

Anmäl
2014-02-21 08:39 #5 av: utanforboxen

Blir förbryllad av Professorns prat om socker och korta kolhydrater. Var inte det en gammal teori? Kolhydraterna i vetemjöl är väl lättare för kroppen att göra om till glukos? Jätte nyfiken på vad ni har för åsikter och fakta här.

Nybliven diabetiker och vetgirig. 

Anmäl
2014-02-21 15:46 #6 av: RobinEH

Som jag kan utläsa av videon så dricker herrn en fruktjuice av 100% frukt varvid juicen innehåller 0% tillsatt socker. Hur får man då ut att juicen stod för en stor del av intaget av tillsatt socker? Man blandar självklart ihop "tillsatt socker" med "sockerarter".

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl