Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3703 ggr
1sanna1
2/18/14, 11:05 PM

LCHF blogg

Hej allihopa! Det här är min första dag på min viktminskningsresa. Tjoho! Jag är i tjugoårsåldern, 166 cm lång och väer 80 kilo. Mitt mål är att gå ner till 60 kilo, fastän jag inte hänger upp mig så mycket på siffror, men någonstans där känns som en bra vikt för mig, gissar jag på idag i varje fall! Jag har försökt gå ner i vikt fler gånger än jag har fingrar…och tår - tillsammans. Problemet har i sig inte varit att jag inte lyckats - det svåra har varit att hålla kvar vid den nya vikten! Det har helt enkelt aldrig gått, för här sitter jag ju idag igen med en vikt på 80 pannor. Jag har startat en blogg, attioskablisextio.blogg.se , för jag tänker att jag kanske bli mer motiverad till att fortsätta, om jag delar med mig av min vardag och resan mot ett lättare liv! I både upp och nergångar! Jag tänker att jag kanske inte kommer fuska lika lätt och ge upp direkt det tar emot, om jag har någon med mig på vägen! Om du har en blogg i samma syfte får du jätte gärna skriva ner den också, så kan vi peppa varrandra när det blir svårt! Hej svejjs så länge!

Annons:
Viktinfo
2/19/14, 6:59 AM
#1

Hej Sanna! Vad roligt att du känner att du är på g! Denna gång ska du minsann klara att hålla din vikt och allting handlar om att man måste lära sig att det är ett sätt att leva och inte en diet. Jag har också en blogg där jag skriver om min VIKTigaste resa. Själv började jag på dryga 130 kg o ska ner mot 63. Välkommen in till mig så hoppas jag vi kan stötta varandra på vägen o även framme vid målet! Www.viktinfo.wordpress.com

hemul
2/19/14, 7:13 AM
#2

Jag tror ju det är de där skvättarna i kaffet som ska bort i första hand snarare än gräddsåsen. De har ju flera saker emot sig.

* Det är mejeri (för dem som tycker de har problem med det)

* Det blir extra energi (för alla). Antagligen gör inte grädde i kaffet att man äter mindre vid riktiga mål.

* Det är ett mellanmål (för alla). Det blir kortare tid mellan målen, fler mål per dag, som att småäta. Något som en del tycker är av ondo.

Grädde i maten har bara en sak emot sig, att det är mejeri. Och det gäller bara en del människor.

hemul
2/19/14, 12:06 PM
#3

Ursäkta! Nu postade jag i fel tråd igen. Jag har i alla fall kommit på varför jag gör det. Jag måste byta webläsare för att kunna göra inlägg här och så glömmer jag väl att gå till rätt tråd. Ska skärpa mig.

[bittek]
2/19/14, 6:22 PM
#4

Jag har ingen blogg, men jag har en facebooksida där jag lägger upp recept, tips och råd. Kanske kan du hitta något matnyttigt där!

Stil & Profil

1sanna1
2/24/14, 10:06 PM
#5

…..Fyll gärna på med fler LCHF bloggar här nedan! Gärna de lite mindre bloggarna som man inte hittar så lätt, personliga och gärna med lite recept! Törstar efter att ta del av andras LCHF resa, hitta inspiration och få lite tips! Vilka är dina favoriter?

Upp till toppen
Annons: