Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 2854 ggr
[postmortum91]
2/13/14, 3:31 PM

grönsaksbuljong?

Jag kör typ lchf. Jag unnar mig någon liten potatisbit då och då annars kör jag 100%.

Vi hittade ingen annan buljong så jag undrar om det är okej om jag har i grönsaksbuljong i min soppa?

Annons:
Lurtz
2/13/14, 4:22 PM
#1

En buljongtärning i en hel kastrull soppa ger inga kolhydrater att tala om, så på det sättet är det inget problem, däremot kan det innehålla smakförstärkare och andra tveksamma tillsatser som många undviker.

Zepp
2/13/14, 7:41 PM
#2

Finns hur mycket olika buljonger som helst.. en del hyfsade andra skit.. läs innehållsförteckningarna.

Själv är jag inte såå petig.. det e sällan jag använder dem.. men har som regel alltid några tärningar eller burkar hemma.. att ta till vid behov.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

asta56
2/14/14, 8:56 AM
#3

Det finns buljongtärningar numera utan tillsatser Bongs o de är utan smakförstärkare, utan färgämnen o utan härdat fett. Köper dem på Ica o de tar hem om man påpekar de skulle vara slut

Orakletidelfi
2/14/14, 10:41 AM
#4

Knorr har också ekologisk buljong, åtminstone som pulver, men den har ju en del icke önskvärt ändå, precis som Bong, jästextrakt, stärkelse, glukos  etc.

kokobäng
2/14/14, 7:22 PM
#5

På hälsokosten köper vi en ganska stor burk från Biofood, ekologisk buljong utan jäst och socker. Det står så här: "Ingredienser: havssalt, maltdextrin av majs…" (vet ej om det är bra eller dåligt)…"grönsaker - palsternacka, lök, purjolök, persilja, morot, palmolja, gurkmeja, vitlök, peppar, dragon, libbsticka." Inga näringsvärden nämnda. Palmolja är ju ingen grönsak precis men den är ekologisk och jag har läst nånstans att den ekologiska palmoljan är ok att köpa utifrån natur- och miljöperspektivet, alltså ingen regnskog skövlas för den ekologiska produktionen.

Upp till toppen
Annons: