Annons:
Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3677 ggr
Heidi
2/11/14, 8:40 PM

Snabba tips önskas !

Har ont i magen, vet inte om de nån bacill eller nått annat. Har inte fått i mig så mycket mat idag. Sambon ska straxt ner till affären för att handla något jag kan äta. 

Så har ni lite snabba tips på tex nån soppa eller liknande jag skulle kunna göra som är mild för magen?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Disturbed-Angel
2/11/14, 8:50 PM
#1

Spenatsoppa med ägg kanske?

VildaVittra
2/11/14, 8:53 PM
#2

Något jag äter om jag är dålig i magen är chips något som funkar, har jag magkatarr eller liknande så äter jag potatis och purjolökssoppa, eller helt enkelt fil med flingor och banan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Heidi
2/11/14, 9:29 PM
#3

#1

Kan va gott i vanliga fall men inget som skulle smaka nu. Men tack i alla fall för tips. 

#2 

Eftersom jag skrev här så var det tips utan så mycket kolhydrater jag var ute efter.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Zepp
2/11/14, 9:53 PM
#4

Är man sjuk så får man äta vad som helst som man klarar av att äta!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Heidi
2/11/14, 10:01 PM
#5

#4

Ja absolut om man är riktigt dålig. Men jag har inte varit dålig i magen eller kräkts. Bara ont i magen.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

goliath
2/11/14, 11:23 PM
#6

Eller ät ingenting alls? Låt magen vara? Det brukar jag göra iaf..

Annons:
CasaRamon
2/12/14, 11:38 AM
#7

Kamomill-te´har en lugnande effekt på magen. Jag dricker det varje kväll eftersom man sover gott på det också.

Robb
2/12/14, 1:10 PM
#8

Koka upp vatten och drick med ingefära. Mild yoghurt med en skivad banan, kokt fisk med smör, äggröra.

konichiwa
2/12/14, 1:30 PM
#9

Kanske äter du kokosfett och inte tål det? Några av oss får ont i magen av det. I så fall går det över så fort du slutar med det.

Hungerflickan
2/12/14, 7:19 PM
#10

Mycket fett i allmänhet kan få känsliga magar ur balans. Talar av egen erfarenhet. Kokosfett klarar jag inte alls.

Heidi
2/12/14, 8:24 PM
#11

#6 Det blev så. Åt inte lite grann förrns nu på kvällskvisten. 

#7 Kamomill ska ja ha i åtanke.

#8 Banan tål jag inte. Kokt fisk är det värsta jag vet 😉Men äggröra får det nog bli nån dag.

#9 #10

Äter inte kokosfett och brukar klara den mängden fett jag brukar äta. Men misstänker starkt att de magkatarr jag har. När jag läste om symptomen så är det samma som jag har. Har vilat magen ett dygn och ätit lite morotspuree försiktigt idag. Gör mer ont i magen när jag äter så får väl vänta ut det lite. Tar omeprazol också nu.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

goliath
2/12/14, 8:28 PM
#12

#11

"#6 Det blev så. Åt inte lite grann förrns nu på kvällskvisten. "

Lika bra det.. Det är ingen poäng att äta för att man ska äta.. Kroppen tar ingen skada av en dag utan mat… eller flera :) Möjligen är det tvärtom bara bra :)

yvonnel
2/13/14, 1:01 AM
#13

Ibland gör jag en "gammaldags" äggröra. Pytteklick smör I botten på en liten kastrull, ca½dl grädde lite smak med peppar och salt knäcker 2 ägg direkt I och rör runt så det blir en jämn smet som koagulerar under omrörning. Det blir en mjuk och god äggröra som inte är så jobbig för magen och smakar bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: