Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Problem med att gå ner...

2014-02-06 20:48 #0 av: Razzora

Nu har jag kört LCHF snart 1 månad och har knappt gått ner 3 kilo, och det är inte vätska då jag tar vätskedrivande.

Det jag ofta äter är: Hemmagjord majonnäs, kött (kyckling, räkor, ox kött osv) och avokado. 

Så mycket majonnäs blir det: äggula, rapsolja, citron och salt.

Är det något som kan strula till det?

De grönsaker vi äter annars är gurka.

Anmäl
2014-02-06 20:56 #1 av: Zepp

Grattis, det var snabbt!

Ett halvt kilo i veckan är riktigt snabbt, brukar bara vara förunnat de som är kraftigt överviktiga.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-02-06 21:24 #2 av: JMW

Håller med Zepp. Snabbt har det gått.

3 kg på mindre än en månad är ju super. Tummen upp

Anmäl
2014-02-06 21:28 #3 av: Orakletidelfi

Om det fortsätter i den takten är det 36 kilo på ett år! 18 på ett halvår! Vådlig fart ju!

Anmäl
2014-02-06 21:49 #4 av: Razzora

Grejen är att jag går upp och ner nu... All vikt nergång var första och andra veckan.. Nu verkar jag gå upp hela tiden. Visst har jag börjat och träna och fått mer muskler. Men efter den 2 veckan så har jag sakta men säkert gått bara upp... 

Så då blir jag lite förvånad...

Jag har kört LCHF innan så jag vet vad jag ska äta och inte.. men jag blev lite fundersam mot avokado och mot majonnäsen.. men det är kanske bara jag som nojjar mig?

Anmäl
2014-02-08 10:56 #5 av: Anneli Carlson

De bästa är att mäta med måttband när man kör Lchf kost. Man ökar i muskelmängd men minskar i fett. Vågen förändras inte lika mycket som du minskar i storlek. Lätt att tappa sugen när man bara tittar på resultat på vågen. ;-)

Anmäl
2014-02-08 11:48 #6 av: Razzora

Vågen är bara ett utav mina redskap, jag har så klart gjort ett rep med olika mått, stuss, bröst, ben och nacke, för att se om vart fettet förhoppningsvis försvinner. Men jag tycker ändå att det är mystiskt att jag inte har gått ner mer. Idag har jag snarare gått upp nästan ett kilo, Jag vet att det kan bli så men det är ändå irriterande...

Anmäl
2014-02-08 11:55 #7 av: Zepp

Skadar inte att läsa på igen.. om inte annat så för att rannsaka sig själv.. hitta någon felkälla.. kolla om man anpassat sig till den nya kroppen.

http://www.fitintegrity.com/uploads/9/5/1/6/9516119/no_sugar_no_starch_diet.pdf

Anmäl
2014-02-08 12:05 #8 av: Razzora

Ja, jag tänkte att jag skulle börja och läsa Sten Sture Skaldemans böcker igen. För att se om det är något. Börjar fundera om Avokandon kan ställa till det för mig...

Anmäl
2014-02-08 12:28 #9 av: Zepp

Bara att få lite nya perspektiv och lite nya synvinklar.. nya recept och tankar kan vara välgörande.

http://www.kostradgivarna.se/veckomeny/

Som regel kör man fast för att man kör samma koncept som man gjorde från början.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.