Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

cocosa i rumstemp?

2014-02-05 14:15 #0 av: thessanh

Kan man förvara cocosa kokosolja i rumstemperatur? Hur länge håller det i +21 grader isåfall?

Det blir ju stenhårt när burken står i kylen och det blir omöjligt omöjligt att få lös en bit.

Anmäl
2014-02-05 14:22 #1 av: OlgaMaria

Det klarar sig ett par år eller så i rumstemperatur.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2014-02-05 14:23 #2 av: Nachtaktiv

Jag förvarar mitt kokosfett från Biofoods i rumstemperatur. Tycker det blir en bra konsistens, lätt att skeda upp så mycket man vill ha. Om somrarna kan det dock bli helt och hållet flytande, men det är ju inte så konstigt. :)

Anmäl
2014-02-05 14:23 #3 av: OlgaMaria

Eller det står säkert bäst före på burken. Det datumet gäller för öppnad burk i rumstemperatur.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2014-02-05 14:25 #4 av: [fass]

Jag har alltid mitt i rumstemperatur. I somras tror jag dock att det härsknade när det var som varmast. Det började lukta stall, trots att det var långt före sista förbrukningsdag.

Anmäl
2014-02-05 14:30 #5 av: thessanh

aha jag är nybörjare på den produkten och tog för givet att datumet gällde för oöppnad burk. Jag var orolig att 2 veckor var för lång tid efter att man öppnat den, men två ÅR då är det ju lugnt

Anmäl
2014-02-05 22:47 #6 av: Zepp

Bäst är att hacka sig en flisa ur den kylskåpskalla burken direkt! Skrattar

Smältpunkten skall vara 24 grader om det är ett bra fett.. så man kan ha det som termometer.

Grejen är att det nästan alldrig härsknar det är så stabilt.. men en sommar så hade jag det i ett solbelyst fönster, det var inte bra.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-02-05 23:02 #7 av: konichiwa

Jag har alltid min (öppnade) burk i rumstemperatur. Ca16 grader så här års, på sommaren kan det bli varmare förstås. Funkar bra för mig. Då räcker en burk 3-4 månader.

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2014-02-06 07:07 #8 av: Orakletidelfi

Hu rumstemperatur 16 grader!? Inte många som har det så kallt inne förstås. Jag har ca 24 (ofrivilligt det blir så varmt i köket om jag ska ha dräglig temp i övriga rum, dräglig är drygt 20)  där jag förevarar mitt kokosfett och det håller sig i stort sett obegränsat, har aldrig blivit dåligt och det är inte så mycket jag använder det heller så det har säkert stått mer än ett år vissa gånger.

Anmäl
2014-02-06 15:17 #9 av: konichiwa

Det är bara i köket och badrummet jag håller 16 grader, vardagsrum och sovrum värms av kamin där är det 24-25 grader ;-)

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.