Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 8223 ggr
Agnez94
2014-02-05 13:16

Huvudvärk som inte släpper!

Hej!

Jag är nu inne på min tredje sjukdag, som egentligen inte är en sjukdag men men…
Jag vaknade i måndags med feber och en riktigt tryckande huvudvärk över hela huvudet. Jag fick ta panodil hela dagen för att bara fungera hyfsat normalt. Febern försvann över natten till tisdagen men huvudvärken hänger fortfarande i och jag kan inte gå i skolan på grund av den! Nu kan jag inte böja mig ner eller liknande utan att det svartnar för ögonen och trycket ökar i huvudet. Innan jag blev sjuk så har jag haft problem med huvudvärk också (inte samma tryckande känsla dock) som jag tror var spännigshuvudvärk (stel nacke, spända käkar och en stramande känsla över skallen). Tror ni huvudvärken går över och att den bara är en del av just denna infektionen? Eller hänger den ihop med spänningshuvudvärken sen innan? Jag vill börja plugga igen!

Annons:
[majatengdelius]
2014-02-05 13:22
#1

Äter du någon lågkolhydratskost eller liknande, så att du är fundersam på att det är det det kan bero på?

Uss
2014-02-05 13:23
#2

Huvudvärk och stel nacke KAN vara hjärnhinneinflammation - kontakta sjukvården! http://www.1177.se/Ostergotland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hjarnhinneinflammation/?ar=True Symtom De vanligaste symtomen är desamma oavsett om hjärnhinneinflammationen beror på virus eller bakterier, men om inflammationen beror på bakterier blir man oftast svårt sjuk på mindre än ett dygn. De vanligaste symtomen är att man •har huvudvärk •mår illa •har feber och känner sig sjuk •är stel i nacken •är känslig för ljud och ljus. Om man är allvarligt sjuk och infektionen beror på bakterier kan man •bli medvetslös eller få krampanfall •få blödningar i huden, som kan se ut som röda utslag eller blåmärken •bli yr och orkeslös http://www.1177.se/Ostergotland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Huvudvark/ Man ska ringa 112 om någon som har huvudvärk •blir slö eller medvetslös •får hög feber, svårt att böja huvudet framåt eller prickar på huden •får svårt att prata, förlorar känseln i någon kroppsdel eller får kramper. Man ska kontakta en vårdcentral eller en akutmottagning direkt om man •efter ett slag mot huvudet får huvudvärk, blir slö eller mår illa •har en huvudvärk som gradvis ökar under några dagar eller veckor •får ont kring ena ögat och dimmig syn eller dubbelseende •har ont i huvudet vid tinningen, är trött och har lätt feber •plötsligt får svår huvudvärk •har huvudvärk samtidigt som man har feber och är stel i nacken.

Anneli Carlson
2014-02-07 16:37
#3

Skulle gissa att förkylningen sitter i bihålorna. Då får man tryck i huvudet när man böjer sig ner. Finns nässpray mot detta på Apoteket! De vanligastemot huvudvärk är vätskebrist eller synfel. Ett tips är att testa drick mer.Utvärdera när förkylning lagt sig. Hjälper inte de så gå till optiker. Brytningsfel ger huvudvärk. Hoppas du hittar felet.

Agnez94
2014-02-08 00:56
#4

Huvudvärken har släppt nu, vilket är fruktansvärt skönt. Men tack för alla tipsen! Ni är bäst på kif!

Upp till toppen
Annons: