Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2049 ggr
cocobahia
2/5/14, 10:20 AM

Low carb / LCHF

Hej

Jag har gått ner från 182 kg till 91 kg med Low carb dieter, främst LCHF. I dag tränar styrketräning 4 ggr i veckan. Har uteslutit mjölkprodukter, äter 2283 kcal och ligger på extremt lågt kolhydratsintag konstant ( vLCHF/fakir dieten). Har gått upp till 95,3 kg. Enligt kaloritabellen så äter jag ett underskott på ca 500 kcal. På detta kör jag 16/8 intermittent fasta, men verkar gå upp sakta men säkert, något hekto då och då. Jag är definitivt INTE missnöjd på något sätt, utan tvärt om, men jag blir liksom inte riktigt klok på vad som händer. Att jag ökar i muskelmassa låter ju för bra för att vara sant. Mitt proteinintag pendlar mellan 85-150 gram och resten fett. 

Jag är 50 år

Har träningsbakgrund på hög nivå

Äter inte mjölkprodukter

viktnedgången gjordes på ca 1,5 år ( 182-91 )

Min viktuppgång är ca 8 månader tillbaka ( 91-95,3)

Annons:
cocobahia
2/5/14, 10:21 AM
#1

Några reflektioner?

cocobahia

Lojs
2/5/14, 10:29 AM
#2

Alla är vi olika, en tabell kan ju aldrig säga vad exakt din kropp behöver. Om du känner dig mätt, pigg och frisk så äter du antagligen tillräckligt och kroppen reagerar som den ska på träningen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Robb
2/5/14, 10:30 AM
#3

Grattis! Vilken fantastisk viktnedgång! 😃

Rekommenderar spegeln istället för vågen. Är väl inte omöjligt att du lagt på dig muskler om du pumpar så mkt? Stress och för lite sömn kan annars vara bovar i dramat…

cocobahia
2/5/14, 10:34 AM
#4

Sant! Ja jag känner mig mätt och pigg i övrigt men fortfarande så är jag lite förbryllad av min viktökning. Vad jag menar med tabellen så är det kaloriintaget jag syftar på. Enligt den ska jag ligga på ca 2700 kcal för min ålder och aktivitets nivå men jag äter - 500 kcal ( 2283 kcal )

coco

cocobahia
2/5/14, 10:39 AM
#5

Japp spegeln är ett bra instrument i denna process. Jag tycker inte att det är något fel på min vikt heller egentligen, ( nu låter det som jag har gnällt lite överflödigt), men är förvånad över uppgången då jag försöker ta ner mitt kroppsfett ytterligare. 

ps

Tack

jessirene
2/5/14, 10:46 AM
#6

Det är mycket med lchf och pf som kan verka för bra för att vara sant. Men det är nog det, bara att gratulera!

Annons:
cocobahia
2/5/14, 10:48 AM
#7

Tack snälla :-D

Ja man slutas kanske aldrig att förvånas :-D

[Russinflarn]
2/5/14, 6:35 PM
#8

Jag har inte så mycket till råd att komma med, måste bara få säga stort grattis till den stora viktnedgången! Wow!! 🙂

Zepp
2/5/14, 6:54 PM
#9

Jag tror att tabellen ljuger och spegeln talar sanning!

Nämenaltså.. tabeller är ju teori och något sorts medelvärde.. de stämmer nog hyfsat på hela befolkningar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

opssk
2/5/14, 7:02 PM
#10

Grattis till dina fantastiska tesultat!!! Har inga teorier….

magma
2/5/14, 8:07 PM
#11

Först- grattis till en fantastisk viktminskning och till en ny livsstil! Men… Du tränar styrka fyra ggr/veckan och undrar varför du ökar i vikt? Låter som din kropp gör precis vad den ska… :-)

cocobahia
2/6/14, 8:27 AM
#12

Hej och tack för alla fina svar och peppningar. 

Ytterst tacksam för alla inlägg. :-D

Alla som håller på med någon form av "Low carb" dieter och går lite trögt. Ge inte upp, fokusera på målet och njut, och Ni som kommit i balans, ETT STORT GRATTIS 

Mvh

cocobahia

Upp till toppen
Annons: