Annons:
Etikettövrigt
Läst 1345 ggr
Stephaniie91
2014-01-30 22:09

Eviga yrsel, varför?

Jag lider av yrsel, help mee!! Någon som har bra koll på blodsocker? Eller egna erfarenheter? Jag ligger på ett ganska lågt socker, 4,3 även efter måltid. Jag är ofta väldigt yr. Har relativt lågt (bra blodtryck) 110/70, har ett bra blodvärde. Varför är jag så jäkla yr hela tiden? Jag kan sitta stilla och i princip bli yr. Värst såklart när man reser sig hastigt (blodtrycksfall), försöker resa mig försiktigt. Har gått ner nästan 18kg på ett år, Hållt vikten 2 år. Har kroppen inte stabiliserat sig ännu? Någon som har liknande erfarenheter, tankar eller annat? (Tar ett par kallsupar om dagen (1/2 tsk två gånger om dagen), tränar ca 4-5 dagar i veckan (spinning/styrketräning). Dricker ca 2 liter om dagen(mer när jag tränar).. Tar vitaminer, magnesium.)

Annons:
Mitralis
2014-01-30 22:24
#1

Kristallsjuka?



VästkustFia
2014-01-30 22:28
#2

Nu skrev du inget om din vikt o längd, men om du gått ner så pass mycket i vikt: kan det vara så att du väger lite för lite? Jag som är (ärftligt) underviktig får alltid problem med yrsel när jag passerar en viss undre gräns.

Sindri
2014-01-30 23:25
#3

Du har väldigt lågt Blodtryck. Det har alla i min familj och vi måste ta det försiktigt när vi reser oss. När jag var yngre var det värre, klarade knappt av att stå och vänta på grön gubbe.

-Ta det som en livförsäkring, sa läkaren när jag klagade.

Jag tycker jag har blivit lite bättre nu och det kan bero på att jag tänker på att få i mig mera salt. Förut var jag lite rädd för det, eftersom man hela tiden fick höra hur farligt det var. 

Och jag äter bara havssalt med naturligt jod. Ingenting med antiklumpmedel i. Jozo har ett medelgrovt havssalt utan tillsatser. Med ett par rejäla kvarnar funkar det perfekt. Skall man bara ta en nypa går det ju bra omalet.

Menar du salt när du skriver "kallsupar"? Du dricker lite mycket - varför 2 liter?
Du sköljer bort mycket mineraler ur kroppen. Jag trodde förr att det var nyttigt att dricka jättemycket, men jag har dragit ner ordentligt på det. Dricker när jag är törstig, och mår inte sämre för det.

Upp till toppen
Annons: