Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 40159 ggr
KentP
1/25/14, 9:19 AM

Kaviar på tub

Hej 

Finns det nån kaviar på tub som är okey eller bättre ändå godkänd för Lchf.

Saknar det till mina ägg.

        Mvh Kent P

Annons:
Orakletidelfi
1/25/14, 10:54 AM
#1

Ingen har mindre än runt 15 gr. KH/100 vad jag hittat men tar du en tesked blir det ju iallafall bara 0,75 gram så om det funkar för dig kan bara du avgöra! Leta runt lite efter den lägsta eller ta helt enkelt den du gillar bäst! 😉

Mooniq
1/25/14, 11:37 AM
#2

med tanke på den små mängderna du har på ett ägg så kan du gott fortsätta med kaviar, för jag antar att det blir typ en liten dutt på varje ägg, kanske ½-1 tsk per ägg 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Zepp
1/25/14, 11:42 AM
#3

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JMW
1/25/14, 3:13 PM
#4

Men Zepp…det är ju inte samma sak. Jag gillar kaviar på tub men sådan burk….nä….det är inte gott och inte samma sak. 🙂

Zepp
1/25/14, 3:20 PM
#5

Tvärtom.. det e mycket godare!

Annars när det gäller kaviar på tub fördrar jag Ejderns kaviar.. Kalles är oätbar!

http://www.abba.se/produkter/mer_mat_fran_havet/ovrig_kaviar/ejderns_drott-kaviar_roktorig/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Orakletidelfi
1/25/14, 3:36 PM
#6

Jag gillar INTE ejderns faktiskt, föredrar de rökta.

Annons:
Mooniq
1/25/14, 4:17 PM
#7

.. kom å tänka på en kul grej. För många år sen jobbade jag på restaurang och ägarna fick finbesök, vi som jobbade fick 2 små burkar rysk kaviar.. ja rysk beluga.. och ja, burkarna var små.. väl hemma så öppnade jag en sån och fy attan va äckligt.. o detta betalar folk massa pengar för…😐.. katten fick det och åt inte kattmat på flera dagar efter det… 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Kajak11
1/26/14, 9:55 AM
#8

Varför äta kattmad om man kan ha rysk kaviar:-) jag har det ppå samma sätt med östron. Ser inte vitsen med dom…Kalles javiar har bäl förresten aldeles mycket söt smak? Äter bara mayo til ägg om möjligt på lunchen i kantinen.

Record
1/26/14, 10:32 AM
#9

Varför klaga på "Kalles"! I min ungdom tillverkade jag styrningen till snabbhackan som hackade kyd (saltad torskrom) på ABBA. ibland kunde de komma lite annat med men finfördelat såg man inte detta. Innehållet i dagens tillverkning verkar vara "lite extra sött" och passar mig inte, skulle hellre se att det gick att få fram s.k. Kyd för saltbalansen i kroppen, när "Nyckelhålet" stramas åt. Lite nostalgi för många: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/50521e33d4ebea621d001a66-torskrom

svenake
12/2/14, 11:49 PM
#10

En liten klick kaviar (av valfri smak!)   ovanpå en LCHF - omelett kan vara riktigt gott.   Mycket smak - lite kolhydrater.

hemul
12/3/14, 2:09 AM
#11

Ejderns har mer kolhydrater än Kalles, trots att man tror att det är tvärtom!

Record
12/3/14, 11:00 AM
#12

Äter inte hela burken på en o samma gång, det blir Willys.

http://www.icakuriren.se/Global/Test/Romtest%201013.pdf

starhawk
12/5/14, 12:38 PM
#13

#11: Håller med Zepp jag kör med Ejderns, Kalles kallar vi för spädbarnskaviar. Sen att Ejderns har lite mer KH än sen? det är ju inga mängder man talar om. Det som avger är smaken, och på den punkten har Kalle inget att komma med

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
hemul
12/5/14, 1:32 PM
#14

Öh… jag tror inte det var smaken OP avsåg med sin fråga.

starhawk
12/5/14, 1:55 PM
#15

#14: Och jag tror inte någon klämmer i sig en äcklig/menlös kaviar bara för att den är LCHF-mässig. Om den inte smakar bra så är det liksom ingen vits

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

hemul
12/5/14, 4:40 PM
#16

Det ärju en smaksak. Vi vet inte vilken typ KentP gillar, man jag är tämligen säker på att hans fråga gällde kolhydratinnehållet och inte smaken.

Zepp
12/5/14, 7:49 PM
#17

Lägst kolhydrathalt har rent kranvatten!

Kalles är oätbart, det smakar inget.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JMW
12/5/14, 8:25 PM
#18

Ja, det är vad du tycker ja. Jag tycker den på burk är oätbar. Vilken tur att inte alla tycker lika!

jiim
12/5/14, 10:15 PM
#19

Kalles marknadsförs ju främst mot barn :D smakar för sött å sliskigt i mitt tycke…

Vanlig kaviar på burk har mer genuin och godare smak! :)

starhawk
12/6/14, 3:37 PM
#20

#17: Helt rätt Zepp, det är därför vi kallar Kalles för spädbarnskaviar=ingen smak!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
KunskapÄrMakt
12/6/14, 5:13 PM
#21

Men seriöst, hur gamla är vi egentligen? Låt var och en tycka det de tycker är gott är gott. Ytterst respektlöst, och lågstadiefasoner, att hålla på och säga vad vissa livsmedel ÄR. Att TYCKA är en annan sak. Tagga ner och låt folk tycka att Kalles är gott.

Maria68
1/1/15, 9:33 PM
#22

Tycker att denna varit ett bra substitut http://www.mathem.se/varor/fiskpastejer/laxpastej-145g-abba -men som sagt och som också kan utläsas av ovanstående diskussion - Smaken är som baken :-)

Upp till toppen
Annons: