Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 7053 ggr
MattiasSumo
2014-01-20 21:22

Dag

40-årig man som efter flera månader av smygande på LCHF-bloggar och forum bestämt mig börja med LCHF imorgon. Jobbar just nu så man inte skriva så mycket.

Annons:
MattiasSumo
2014-01-20 21:49
#1

Hm, kan man inte redigera sitt inlägg?

Behöver gå ner cirka 40kg (till och börja med). Kommer typ uppdatera 1gång/vecka med kostnader och vad jag ätit. Kommer till en början vara anal med det.

Är mest för  kunna hålla koll själv och se ens utveckling.

Om det är någon som vill  kommentera är det kul. Kanske kan denna lillaa veckobok ge inspiration till någon annan om ett halvår.

Jag har alltid haft svårt för ägg. Spelar ingen roll om det är kokt, stekt eller i form av en omelett. Jag spyr av det. Jag har dock hittat en  metod för neutralisera smaken - vispgrädde. En skvätt i äggröran och det går ner.

Zepp
2014-01-20 21:55
#2

Kokt ägg på morgonen verkar lägga sig på tvären i magen för mig.. däremot som du är inne på så olika varianter där man tillsatt grädde eller det räcker att mosa det i smör!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lurtz
2014-01-20 22:13
#3

#2

Man kan redigera sitt inlägg inom en timme efter att man skrivit det, om man trycker på Hantera som finns under inlägget.

Välkommen och lycka till.

Orakletidelfi
2014-01-21 08:00
#4

Dock kan man inte redigera trådnamnet men man kan be att någon Medarbetare ändrar! Om det kanske var det som du menade? Hojta till härinne så hör någon 😉

MattiasSumo
2014-01-21 10:35
#5

Om någon mod läser det här skulle jag uppskatta om ni kunde ändra titeln till "veckodagbok". Tack!

Hittade en kanonlänk med bra kolhydrattabeller Då jag typ aldrig äter frukost står följande på menyn:

brunch: äggröra med 4 skivor bacon

Middag: Kotelett med  lallerstedts bea

http://www.lchf-recept.nu/kolhydrattabell-mejeriprodukter.aspx

totten
2014-01-21 22:44
#6

Lycka till!

Annons:
MattiasSumo
2014-01-22 20:41
#7

Jag har tidigare ätit soppor och det har alltid tagit tre dagar innan jag hamnat i ketos. Nu är jag i ketos redan efter två dagar.

Det är märkligt hur ens hjärna fungerar egentligen. Jag har varit så skeptiskt till om man hamnar i ketos, trots man läst att alla typ gör det, fast man äter mat. Voíla är man där.

Hade otrolgit svårt somna inatt. Tror jag kollade klockan 03. 00 sista gången. Vaknade  05 med ont i magen. Min bugge är inte van med att äta ägg så han blev nog chockad.

Upp till toppen
Annons: