Annons:
Etiketthälsa
Läst 2211 ggr
maxiq
2014-01-11 19:14

Ofrivillig 2:5

…även kallad "Magsjuka" 😕

Det började i söndags kväll då jag började få lite magknip och hela den natten tillbringade jag i fosterställning med illamående och frossa. Jag hade ju inte ätit något ovanligt eller hånglat upp någon på sistone. Dessutom har jag inte haft magsjuka sedan jag var tonåring. Ett rent mysterium alltså! 🤔

De vanligaste symptomen var illamående och någon slags kramp runt magsäcken så jag har suttit eller legat dubbelvikt större delen av tiden. Det märkliga är att jag aldrig har varit hungrig under dessa fem dagar, även under perioderna utan illamående. Jag som knappt hinner vakna innan att det kurrar i lilla magen…

Nu idag så var första dagen utan illamående på morgonen och då har även aptiten återvänt så jag har just ätit mitt första mål varm mat på nästan en vecka. Jag har ätit lite fast föda under veckan men kanske bara en tiondel av normalt kaloriintag och jag har även gått ner 4 kg.

Jag har inte ens druckit en liter om dagen heller fast jag brukar dricka runt tre en normal dag. Ändå har jag inte känt mig varken orkeslös eller uttorkad under tiden. Inte för att jag har slagit världsrekord i maraton direkt men har i alla fall varit ute några svängar och rört på mig.

Det ska bli intressant att se vad som har hänt med kroppen under tiden. Kommer jag att få en reaktion och falla ihop av utmattning? Kommer jag att kunna klara mig på mindre portioner än tidigare? Skulle jag kunna klara av att fasta regelbundet? Kommer allt att bli som vanligt?


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Upp till toppen
Annons: