Annons:
Etikettövrigt
Läst 6305 ggr
maxiq
2014-01-05 15:02

Adjö och tack för den här tiden!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…heter Viktklubbs affischkampanj där de låter "nya" smalare människor ta farväl av sitt gamla jag.


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
maxiq
2014-01-05 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Synd bara att de inte lyckades photoshoppa över rätt tatueringar också. Men är det fejk så är det… 😛


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Agnez94
2014-01-05 16:59
#2

Hahhahahahha #1, det hade jag missat helt! 😂😂😂😂😂😂

hemul
2014-01-05 17:07
#3

Förklara för mig. Jag har tittat och tittat men jag fattar inte. Det är ju olika sidor av armen, båda gaddningarna får väl rum?

savonit
2014-01-05 17:16
#4

Spelar det ens någon roll?

Fake? Vad är fake?
Att reklamen försöker visa på att folk vill säga adjö till sin gamla kropp och få en "ny" känns mycket korrekt.

Om det funkar hos Viktklubb eller ej är frågan, men det påstår de väl inte heller?

Tycker reklamen är bra och håller med hemul tatueringen får väl plats?
Det är ju insidan av armen på ena sidan och utsidan på den andra bilden?
MEn fortfarande har det något med saken att göra?

maxiq
2014-01-05 17:22
#5

Den andra halvan av tatueringen på den vänstra kvinnans arm skulle synas på den högra kvinnans arm. Dessutom sätter man väl inte två tatueringar så nära varandra om de inte hör ihop? Det är helt enkelt inte samma kvinna vilket Viktklubb vill ge sken av eftersom det är meningen med hela kampanjen.


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

savonit
2014-01-05 17:59
#6

Beror sig inte det på om bilden spegelvänts eller om det är två bilder?

Att de lekt med bilden ser jag som självklart.
Men jag kan inte se någonstans att de menar på att det verkligen är en individ som lyckats eller något sådant.

Jag ser en reklamkampanj där en person säker hej gå till sin gamla kropp och blickar fram mot den nya.

Annons:
Niklas
2014-01-12 13:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det ska föreställa samma person. Det framgår av texten i bifogad bild.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Orakletidelfi
2014-01-13 10:24
#8

Klart att det ska göra det, det har väl inte ifrågasatts? Det som ifrågasätts är hur väl de lyckats med det.

Niklas
2014-01-13 10:58
#9

Jag tyckte att "Men jag kan inte se någonstans att de menar på att det verkligen är en individ som lyckats eller något sådant" var det men nu när jag läser det igen inser jag att betoningen inte behöver ligga på "en" som jag läste det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Orakletidelfi
2014-01-13 13:22
#10

ja savonits senaste inlägg förstår jag inte riktigt, men jag tror det är en del felskrivningar i det.

OlgaMaria
2014-01-13 17:43
#11

Jag har inga problem att få ihop logiken i tatueringarna.

Sen är det ju så klart att det är fejkat. Det ska väl visa på önskedrömmen vi har om oss själva som smala. Bra reklam, tyvärr.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Loria
2014-01-13 20:01
#12

Jag tycker det är konstigt att det tjockare "jaget" inte är glad att se sitt smala jag… Så reklamen tilltalar inte mig. Och ja, jag tycker de ser ut som två olika personers armar, men hade nog inte tänkt på det om ingen påpekat det.

Upp till toppen
Annons: