Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Börjat med lchf igen och mår nu skit

2014-01-04 17:52 #0 av: Anna1988

Ja, som rubriken lyder, mår inte alls bra. Jag är snart klar med min tredje dag med lchf och periodisk fasta (16/8). Jag mår illa, är superdupertrött, hungrig och sugen hela tiden. Även om jag äter mig proppmätt så är jag ändå sugen och efter någon timme hungrig. Jag känner mig yr och har hjärtklappning. Även om jag är hungrig så kan jag känna att allmakt äcklar mig, blir ännu mer illamående av tanken. Dock blir jag inte ett dugg äcklad när jag tänker på choklad, glass, popcorn :p

Jag har kört lchf förut, gick även då ut stenhårt. Men hade dock ingen periodisk fasta då. Men den gången kände jag inte av någon av ovanstående symptom. Jag vet inte riktigt varför jag skriver detta, kanske för att höra om någon haft liknande besvär (särskilt illamåendet) och hur lång tid de höll i sig. Just nu känns det som jag bara vill skita i allt och åter sleva i mig glass och choklad...

Anmäl
2014-01-04 19:41 #1 av: Tokryck

Det kanske är för mycket att börja med både fasta och LCHF. Börja med LCHF och kanske lite långsamt. Jag var också väldigt hungrig till en början, åt många ägg som mellanmål per dag. Även illamående som gick över efter ett tag. Har du ätit mycket kolhydrater innan kanske det är så att det tvära avslutet och ökandet av fettet gör att du mår så illa. Jag fasade ut mitt vilket gjorde, tror jag att mitt illamående inte var så farligt.

Kroppen reagerar nog inte alltid på samma sätt varje gång tror jag.

Du klarar detta! På facebook finns flera grupper om LCHF, även där kan du få bra hjälp så du tar dig igenom det.

Anmäl
2014-01-05 10:01 #2 av: Kajak11

Jag skulle ochså säga att båda LCHF från början och periodisk fasta är för mycket. Kroppen blir förvirrat. Kanske 3 mål med rejal mat är bättre. Om du fortfarande är hungrig försök med lite ost..ägg eller liknande. Det är vanlugt med yrsel i början. Drick mycket vatten var dag.

Anmäl
2014-01-05 10:12 #3 av: Suzanne56

Lägg till lite salt i vatten morgon o kväll, 1/2 tesked sådär

Anmäl
2014-01-05 13:25 #4 av: [flippjenny]

Kan berätta att alla de gånger då jag har trillat av vagnen en lång stund och sen tagit mig i kragen och återgått till LCHF så har jag mått riktigt skit de två-fem första dagarna. 

Tror att kroppen (hjärnan) blir mer och mer beroende av kolhydrater för var gång som de inte får så mycket. Och straffar en när man tar bort kolhydraterna igen. (OBS: min upplevelse av det hela)

Lösningen för mig var socker. Fasa inte ut allting på en gång, utan ta bort det mesta men behåll någonting, exempelvis frukt eller potatis, eller ät lite fil eller yoghurt när det är som värst. Låt det gå några dagar, och sen ta bort det sista. 

Anmäl
2014-01-05 19:44 #5 av: Anna1988

Tror ni att resorb kan vara en bra? Tänkte på det som #3 skrev.

Anmäl
2014-01-05 21:25 #6 av: jessirene

Tror snarare på #1 och #2 och map på #3, prova salt. 

Låt kroppen vänja sej vid lchf innan du börjar med 16:8. Eller bit ihop om du väldigt gärna vill gå "all in" med att börja med båda på samma gång.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.