Annons:
Etikettövrigt
Läst 2525 ggr
Inkanyezi
2013-12-27 12:31

Oral-B Hummingbird floss replacement

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge haft en sån där liten tandtrådsmanick som surrar och gör rent väldigt bra, när man har tråden till den, men de har slutat tillverka den, och jag har förgäves försökt få tag på refillerna en längre tid.

Så fick jag en idé och gjorde jack i toppen av gaffeln där tråden sitter och satte en skruv lite längre bak för att fästa, så att man kan ladda om den med vanlig tandråd hur många gånger som helst. Det fungerar mycket bra.

(Jag gör en text på engelska här, så att den som letar får sökträffar.)

Oral-B Hummingbird floss refill heads are no longer made, and only rather few are available from rest supplies, sometimes at an exorbitant price. However, there is a much simpler solution, a hack.

I made notches at the end of the fork prongs where the floss is attached, removed the old floss and put a screw as a lug in the crotch of the fork. Hence it can be recharged with any floss, just winding it a few turns around the screw, drawing it over the fork prongs through the notches and back to the screw, where it is fastened with a few more turns. Now it can be used forever.

Annons:
[mia323]
2013-12-27 12:42
#1

Föreslår att du lägger in ditt inlägg under en annar rubrik då får du nog bättre respons. Här diskuteras det kolkydrater.

Inkanyezi
2013-12-27 12:53
#2

Jag vet att kolhydrater diskuteras här, men det hindrar inte att en del av oss måste sköta vår tandhygien, och jag har inte hittat många ställen där det passar. Så nu ligger inlägget här, och den som letar på engelska efter såna här kommer att hitta det, och jag har lagt in det på Oral-B på Facebook, där jag har länkat bilden här.

Jag kunde så klart ha lagt den någon annanstans, men nu ligger den här, och även om den ganska snart möljas ner ibland äldre trådar, så finns den, så att man kan leta efter den, och så att den som behöver en sån här grej kan sluta leta.

savonit
2013-12-27 13:00
#3

Super schyst, har ingen själv men alltid kul med hemma fix och diy.

Upp till toppen
Annons: