Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Ingen aptit

2013-12-19 17:18 #0 av: Hungerflickan

Vet inte om det är ett problem egentligen. Men den senaste tiden har jag totalt tappat aptiten. Har tidigare varit med om samma sak, kanske en vecka och sen har det gått över.

Har en välbehandlad diabetes typ ett och övriga symptom är vita fläckar som dyker upp i ögonvrån samt anfåddhet och trötthet. Men tänker att detta hör ihop med aptitförlusten och energibrist.

Försöker tvinga i mig mat för att inte kollapsa av trötthet  men efter två tuggor blir jag illamående. 

Nån som känner igen detta? Kan det vara brist på nån vitamin?

Anmäl
2013-12-19 18:19 #1 av: savonit

Ja, det går över alternativt, unna dig ett avsteg på några dagar.
Det ger med sig.

Jag blev mycket deprimerad under perioden men genom att helt ekelt göra ett avhopp några dagar (mindre avhopp) löste det sig bra.
Helt enkelt åt jag något jag kände sug efter, troligtvis choklad eller en påse gifflar.

Anmäl
2013-12-19 20:50 #2 av: Hungerflickan

Ja det får bli så. Får satsa på sådant som annars är triggande. Lchf går iaf bort. Känns motbjudande bara att öppna kylen. 

Deprimerad? Var det pga aptitlösheten tror du, eller åt du inte pga depressionen? 

Känner mig också lite nere nämligen.

Funderar på om det är d-vitaminbrist. Tar inga tillskott. 

/L

Anmäl
2013-12-19 23:14 #3 av: savonit

Nej pga oviljan att äta.
Eller snarare viljan att vilja äta men inte känna något sug och bara tycka att allt man äter smakar blä.
Sen var det iofs andra saker runt om som inte heller var helt 100.
Men just då var det pga aptiten som jag var nedstämd.
Men det vände.
D-vitamin kan hjälpa mot nedstämdhet men kanske inte mot minskad aptit.
Jag skulle tipsa dig om att ta en vecka nu över jul och äta det du vill.
Unna dig lite, ta potatis och gröd och lite julgodis.
Och se hur det funkar, sen när inte allt känns äckligt kan du lägga om igen.

Lycka till och god jul.

Anmäl
2013-12-20 18:44 #4 av: Hungerflickan

Ja det är väl rätt tid för lite fusk nu dessutom. Är liksom hungrig och orkeslös men inte sugen på mat. Det konstiga är att jag tidigare haft problem med överätning så jag tycker detta är väldigt konstigt, hur det bara kan vända och bli helt tvärtom. 

Men får väl försöka  med lite julgodis iallafall.

God jul!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.