Annons:
Etikettövrigt
Läst 2101 ggr
peoy
12/18/13, 12:41 AM

Mjölföretagens ekonomi..

Kollade lite tidigare i veckan (har alltid för många tabbar öppna, så dom var kvar):

---

Lantmännen Cerealia utvecklar, tillverkar och marknadsför framförallt spannmålsbaserade produkter under starka varumärken som AXA, Kungsörnen, Start, Gyllenhammars, Gooh, GoGreen, Sopps, Amo, Kornkammeret och Regal.

Sortimentet består framförallt av frukostprodukter, mjöl, mjölmixer, pasta, pannkakor, bönor/linser och färdigrätter som säljs bland annat genom dagligvaruhandeln i norra Europa.

---

årets resultat (2012-12), -196 miljoner (det var dom "starka" varumärkena), -133 milj året före

Pågengruppen AB, årets resultat (2013-04) -23 miljoner, +10 milj året före

Polarbröd, årets resultat (2012-12) +7,9 milj. mot +37,9 året före

Fazer Bageri AB, 2012-12 +59 milj, +34 milj året före (har Fazer nåt nyttigare bröd kanske ?)

Kan vara nån effekt av att många börjar upptäcka riktig mat…

Annons:
goliath
12/18/13, 12:55 AM
#1

cool!

Upp till toppen
Annons: