Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Övrigt

Mjölföretagens ekonomi..

2013-12-18 00:41 #0 av: peoy

Kollade lite tidigare i veckan (har alltid för många tabbar öppna, så dom var kvar):

---

Lantmännen Cerealia utvecklar, tillverkar och marknadsför framförallt spannmålsbaserade produkter under starka varumärken som AXA, Kungsörnen, Start, Gyllenhammars, Gooh, GoGreen, Sopps, Amo, Kornkammeret och Regal.

Sortimentet består framförallt av frukostprodukter, mjöl, mjölmixer, pasta, pannkakor, bönor/linser och färdigrätter som säljs bland annat genom dagligvaruhandeln i norra Europa.

---

årets resultat (2012-12), -196 miljoner (det var dom "starka" varumärkena), -133 milj året före

Pågengruppen AB, årets resultat (2013-04) -23 miljoner, +10 milj året före

Polarbröd, årets resultat (2012-12) +7,9 milj. mot +37,9 året före

Fazer Bageri AB, 2012-12 +59 milj, +34 milj året före (har Fazer nåt nyttigare bröd kanske ?)

Kan vara nån effekt av att många börjar upptäcka riktig mat...

Anmäl
2013-12-18 00:55 #1 av: goliath

cool!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.