Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 3797 ggr
susannasundkvist
12/11/13, 7:45 AM

Snedsteg

I fredags åt jag choklad, i lördags åt jag choklad, i måndags åt jag kladdkaka. Frestelsen blev för stor. Mår skitdåligt över det. Läste om igen Annika Dahlqvists guide till LCHF. Verkar som att jag behöver nöta in LCHF. Efter åratal av besvär i magen, så har jag känt igen värken, uppblåstheten, trög mage. Jag behöver lite peppning får er, så jag kan fortsätta vidare med LCHF. Intentionen för mig är att må bra och hålla mig till LCHF.

Annons:
Mooniq
12/11/13, 8:33 AM
#1

Vet du va.. det e ok med snedsteg.. man kör i diket, reser sig, kammar till sig och så e man tbx på banan igen 🙂

Innan jag började med lchf för snart 6 år sen, så hade jag fruktansvärd IBS och svåra sömnproblem. Allt blev frid o fröjd i kroppen efter en vecka på lchf.

Självklart kör jag i diket så det ryker ibland, vet att magen pajar, lider och sen är det bara att kamma till sig och köra på som vanligt.

Ibland får sockermonstret lite för stort svängrum, och det är några vidriga dagar med enormt sötsug.. Jag brukar ibland gå in på www.dumbbell.se (gratis) och bokföra min mat för att se det som en hjälp tillbaka till dit där jag mår bäst. 

så om du kör i diket så är det inte slutet på universum, utan du måste bara vara lite mer medveten några dagar tills sockermonstret har gått i dvala igen… 

Lycka till ☀️😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ashe
12/11/13, 9:29 AM
#2

När jag svävat ut med mer kolisar än jag tål, särskilt om dessa varit socker. Då brukar jag se till att ha gott om feta feta ok saker att äta de följande dagarna. Döva sockermonstret med fett.

Tjockt med smör på en ostskiva t ex. LCHF-kaffe.

Att stå emot sockermonstret med bara viljestyrka klarar inte jag. Med fettbomber som försvarsvapen kan det gå rätt bra..

Heja heja

Emma Kristina
12/11/13, 10:32 AM
#3

Jaa fettbomba brukar funka bra för mig med :)

Tack Mooniq för länken, den ska jag också använda :))

AilyAdams
12/11/13, 10:57 AM
#4

Jag kan bara hålla med föregående inlägg. Fett is da shit! ❤️

 **************************
Heter det De eller Dem?

konichiwa
12/11/13, 10:59 AM
#5

Jag hade en sån period i somras, jag blev som galen!. Det var bara att hoppa på banan igen, Ingen skada skedd faktiskt så ta det lugnt.

Det är vad du gör 95% - 99% av tiden som räknas <:-)

Effie
12/11/13, 3:16 PM
#6

Och jag brukar ibland länka till den här tråden om hål i gatan.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Kajak11
12/12/13, 6:34 AM
#7

Ladda med strikt LCHF några dagar. Inget mellanmål. Hälst. Då kör vi igen:-)

Upp till toppen
Annons: