Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Medlemmar -

Snedsteg

2013-12-11 07:45 #0 av: susannasundkvist

I fredags åt jag choklad, i lördags åt jag choklad, i måndags åt jag kladdkaka. Frestelsen blev för stor. Mår skitdåligt över det. Läste om igen Annika Dahlqvists guide till LCHF. Verkar som att jag behöver nöta in LCHF. Efter åratal av besvär i magen, så har jag känt igen värken, uppblåstheten, trög mage. Jag behöver lite peppning får er, så jag kan fortsätta vidare med LCHF. Intentionen för mig är att må bra och hålla mig till LCHF. 

Anmäl
2013-12-11 08:33 #1 av: Mooniq

Vet du va.. det e ok med snedsteg.. man kör i diket, reser sig, kammar till sig och så e man tbx på banan igen Glad

Innan jag började med lchf för snart 6 år sen, så hade jag fruktansvärd IBS och svåra sömnproblem. Allt blev frid o fröjd i kroppen efter en vecka på lchf.

Självklart kör jag i diket så det ryker ibland, vet att magen pajar, lider och sen är det bara att kamma till sig och köra på som vanligt.

Ibland får sockermonstret lite för stort svängrum, och det är några vidriga dagar med enormt sötsug.. Jag brukar ibland gå in på www.dumbbell.se (gratis) och bokföra min mat för att se det som en hjälp tillbaka till dit där jag mår bäst. 

så om du kör i diket så är det inte slutet på universum, utan du måste bara vara lite mer medveten några dagar tills sockermonstret har gått i dvala igen... 

Lycka till SolSkrattar

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-12-11 09:29 #2 av: ashe

När jag svävat ut med mer kolisar än jag tål, särskilt om dessa varit socker. Då brukar jag se till att ha gott om feta feta ok saker att äta de följande dagarna. Döva sockermonstret med fett.

Tjockt med smör på en ostskiva t ex. LCHF-kaffe.

Att stå emot sockermonstret med bara viljestyrka klarar inte jag. Med fettbomber som försvarsvapen kan det gå rätt bra..

Heja heja

Anmäl
2013-12-11 10:32 #3 av: Emma Kristina

Jaa fettbomba brukar funka bra för mig med :)

Tack Mooniq för länken, den ska jag också använda :))

Anmäl
2013-12-11 10:57 #4 av: Skymning

Jag kan bara hålla med föregående inlägg. Fett is da shit! Hjärta

Anmäl
2013-12-11 10:59 #5 av: konichiwa

Jag hade en sån period i somras, jag blev som galen!. Det var bara att hoppa på banan igen, Ingen skada skedd faktiskt så ta det lugnt.

Det är vad du gör 95% - 99% av tiden som räknas <:-)

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-12-11 15:16 #6 av: Effie

Och jag brukar ibland länka till den här tråden om hål i gatan.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.