Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Medlemmar -

Julmust i skolan!

2013-12-07 11:58 #0 av: bustas

Kul att elever får som de vill!

http://www.expressen.se/nyheter/elever-kravde-must-till-jullunchen--fick-ratt/

Livsmedelsverkets rekommendationer följs till punkt och pricka.

Anmäl
2013-12-07 12:22 #1 av: Orakletidelfi

kan inte riktigt tolka vad du menar nu? För eller emot. Klart ungarna ska ha julmust till jullunchen om de vill. De dricker mjölk och vatten de övriga 200-nåt dagarna i skolan.

Anmäl
2013-12-07 12:49 #2 av: kaisakavat

Fint argument det där med pengar. Detta öppnar ju för att servera läsk alla dagar. Skrattar

Anmäl
2013-12-07 13:10 #3 av: bustas

Massor av insatta föräldrar sliter sitt hår i förtvivlan då de inte får igenom ett så självklart krav som att vanlig mjölk och smör skall erbjudas i skolorna. Här kan nu barnen själva, genom namninsamling, få sockervatten (inklusive kemikalier) utan att skolan (tydligen) går emot Livsmedelsverkets råd. Och det bedrövligaste i hela saken, det som kaisakavat skriver, är ju att argumentet var pengar.

Anmäl
2013-12-07 13:44 #4 av: Lilltilda

Det är självklart RÄTT att julmust serverades! Det är EN dag per år och helt rätt att erbjuda då. Jag skulle själv bli hemskt upprörd om jag serverades julmat och must inte fanns att välja.
Argumentet pengar var genialiskt för det är bästa sättet att få gehör tyvärr

Anmäl
2013-12-07 14:04 #5 av: kaisakavat

Ja, för att tydliggöra mig själv: Tycker inte heller det är hela världen att det serveras julmust en dag per år. 

Å andra sidan har då inte jag eller mina ungar lidit av att INTE få julmust i skolan någon endaste gång.. 

I och för sig vet vi inte hur snacket har gått i övrigt, vad mer som kan ha sagts i processen. Om det verkligen har framgått för ungarna att det är och kommer och förbli ett årligen återkommande undantag, eller om ungarna nu uppfattar billighet som ett hållbart argument att applicera på vadhelst man vill ha igenom i fortsättningen. Ungar är ju kreativa.. 

Anmäl
2013-12-07 16:21 #6 av: [flippjenny]

De eleverna vill jag ha i mina matteklasser!Skrattar

Anmäl
2013-12-07 17:05 #7 av: kaisakavat

#6 haha! Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.