Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3026 ggr
ingemarekb
12/7/13, 12:08 AM

Viktklubben, Aftonbladet

Hej vänner här. Detta skrev jag till viktklubben (Aftonbladet) tidigare, ska bli intressant att se om jag får svar:

Hej viktklubben.

Pratas väldigt mycket om kalorijakten. 

Ni har inte tagit en funderare på om kolhydratjakten borde vara mer aktuell "i dessa tider"

Nämner bara ris, som jag såg nu när jag var här inne!

Det innehåller väl sådär som godis gör när det gäller kolhydrater! Kan det vara bra för kroppen?

Obs, jag är ingen näringsexpert, men tycker att många dietister borde fräscha upp sina kunskaper. 

Synd om t.ex. diabetes2 som följer dessa kolhydratsintag utan att de egentligen vet om hur detta påverkar dem och hur mycket kolhydrater de får i sig!.

Men, ok, det finns ju mediciner.

Med vänlig hälsning

Ingemar Ekberg

Annons:
-zappa-
12/7/13, 9:34 AM
#1

Jag mailade dem för ett tag sedan för att kolla om de inte skulle starta upp LCHF, men nä - det gick ju absolut inte eftersom deras koncept gick ut på att jaga kalorier & ge råd om fettsnåla alternativ & de var inte intresserade av att tänka om. Då la jag ner försöket att påverka dem… :)

Margareta
12/7/13, 9:46 AM
#2

Jag var med där för många år sen och det var inga roliga kommentarer jag fick när jag började dra ner på kolhydraterna. Då hade jag inte hunnit lära mig att öka fettet.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: