Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 4927 ggr
Sindri
2013-12-04 23:10

Lidls rostfria stekpanna

Någon som har en sådan? Just nu är det X-pris på den. Föredrar gjutjärn, men en rostfri är lätt och bra ibland.

Annons:
hemul
2013-12-05 18:03
#1

Nej, men tack för tipset. Tycker den ser riktigt snygg ut. Får se om jag orkar ta mig dit.

Sindri
2013-12-05 18:09
#2

Oj, den är väldigt tung - inte som jag föreställt mig. Köpte en i alla fall, men får se om jag behåller den.

Kan också tipsa om att det var väldiga extrapriser på franska, feta dessertostar. Uj, uj, den här veckan kan bli tung1

hemul
2013-12-05 18:14
#3

Förresten, ser att de har fritösen nu också. Nån som sett den? Är behållaren i rostfritt tro?

http://www.lidl.se/cps/rde/SID-7C3C1D5E-18347EB7/www_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=187

hemul
2013-12-05 18:16
#4

Men det är väl bra om den är tung = tjockt gods?

Fasiken, vill dit nu. Men det är så kallt. Och på söndag ska det bli -20 grader! Mitt närmsta Lidl ligger så till att det är omöjligt att åka buss, så det blir gå eller cykla.

hemul
2013-12-05 18:17
#5

Å gud! De har en pommesskärare också. Det här var inte bra. Jag har köpförbud.

Gäller deras erbjudanden 1 vecka eller hur funkar det? Såg att det var fr.o.m. idag, så man behöver kanske inte hast dit på en gång.

Lurtz
2013-12-05 19:09
#6

Oftast gäller Lidl-erbjudanden bara en halv vecka, dvs i bladet som skickas ut gäller vissa grejer måndag-onsdag, och andra torsdag - söndag, så om något erbjudande började idag går det troligen ut på söndag.

Annons:
Sindri
2013-12-05 19:30
#7

#4 av hemul 

Visst är det bra att det är tjockt gods - känns som kvalitet, det är väldigt tjock botten. Handtag i kallstål, och då går ju pannan att ha i ugnen också. Men jag skulle ge den till en som tycker gjutjärn är för tungt. Jag får jämföra dem och se.

I Spanien där jag handlar oftare på Lidl, tycker jag det är så att prylar finns kvar tills de tar slut. De har ju inga prylar i sitt ordinarie sortiment, utan tar hem partier av olika saker. Skulle verkligen vilja hitta stekpannan i Spanien också, vår stora är IKEAs teflon och jag använder den nästan aldrig. Köpa en till här och ta med ner kanske? Känns ju bakvänt -förr tog jag hit saker från Lidl i Spanien!

hemul
2013-12-05 20:12
#8

Tack båda två. Får pallra mig iväg innan söndag för säkerhets skull då. Bestämda mig för att vänta med fritösen, tror jag hellre vill ha en sån helt i rostfritt. Verkar lättare att rengöra. Typ sån här. Kanske inte har lika många finesser, filter och prylar, men känns bättre ändå.

http://www.rusta.se/fritos-2100w-p90951362.aspx

Upp till toppen
Annons: