Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Off topic - (OT)

Lidls rostfria stekpanna

2013-12-04 23:10 #0 av: Sindri

Någon som har en sådan? Just nu är det X-pris på den. Föredrar gjutjärn, men en rostfri är lätt och bra ibland.

Anmäl
2013-12-05 18:03 #1 av: hemul

Nej, men tack för tipset. Tycker den ser riktigt snygg ut. Får se om jag orkar ta mig dit.

Anmäl
2013-12-05 18:09 #2 av: Sindri

Oj, den är väldigt tung - inte som jag föreställt mig. Köpte en i alla fall, men får se om jag behåller den.

Kan också tipsa om att det var väldiga extrapriser på franska, feta dessertostar. Uj, uj, den här veckan kan bli tung1

Anmäl
2013-12-05 18:14 #3 av: hemul

Förresten, ser att de har fritösen nu också. Nån som sett den? Är behållaren i rostfritt tro?

http://www.lidl.se/cps/rde/SID-7C3C1D5E-18347EB7/www_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=187

Anmäl
2013-12-05 18:16 #4 av: hemul

Men det är väl bra om den är tung = tjockt gods?

Fasiken, vill dit nu. Men det är så kallt. Och på söndag ska det bli -20 grader! Mitt närmsta Lidl ligger så till att det är omöjligt att åka buss, så det blir gå eller cykla.

Anmäl
2013-12-05 18:17 #5 av: hemul

Å gud! De har en pommesskärare också. Det här var inte bra. Jag har köpförbud.

Gäller deras erbjudanden 1 vecka eller hur funkar det? Såg att det var fr.o.m. idag, så man behöver kanske inte hast dit på en gång.

Anmäl
2013-12-05 19:09 #6 av: Lurtz

Oftast gäller Lidl-erbjudanden bara en halv vecka, dvs i bladet som skickas ut gäller vissa grejer måndag-onsdag, och andra torsdag - söndag, så om något erbjudande började idag går det troligen ut på söndag.

Anmäl
2013-12-05 19:30 #7 av: Sindri

#4 av hemul 

Visst är det bra att det är tjockt gods - känns som kvalitet, det är väldigt tjock botten. Handtag i kallstål, och då går ju pannan att ha i ugnen också. Men jag skulle ge den till en som tycker gjutjärn är för tungt. Jag får jämföra dem och se.

I Spanien där jag handlar oftare på Lidl, tycker jag det är så att prylar finns kvar tills de tar slut. De har ju inga prylar i sitt ordinarie sortiment, utan tar hem partier av olika saker. Skulle verkligen vilja hitta stekpannan i Spanien också, vår stora är IKEAs teflon och jag använder den nästan aldrig. Köpa en till här och ta med ner kanske? Känns ju bakvänt -förr tog jag hit saker från Lidl i Spanien!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.