Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Smaksätta vatten?

2013-11-29 18:51 #0 av: vardagskonst

Jag är sällan törstig och blir av någon anledning illamående
när jag dricker vatten (dock inte i samband med måltid)
men så länge vattnet är utspätt med ex. saft så går det
utmärkt...har ni tips på något bra sätt att smaksätta vattnet
fast på annat sätt?

Anmäl
2013-11-29 18:57 #1 av: Zepp

Gurkskivor, citronskivor.. eller smaksatt vatten som man köper i affären.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-11-29 19:24 #2 av: Cina-y

Om du gillar bubblor så kan du skaffa en kolsyreapparat (finns flera märken) och smaksätta själv, det har jag gjort Glad

Anmäl
2013-11-29 21:23 #3 av: Siggebus

Jag droppar lite citron i vattnet och har en bringare i kylen - kallt å gott och med lite lagom smak

Anmäl
2013-11-30 00:47 #4 av: u s

En knapp matsked öl i ett stort glas vatten är uppfriskande.

Anmäl
2013-11-30 00:57 #5 av: Bivax

Jag lägger lite frysta hallon eller blåbär i vatten, låter det dra en stund, blir väldigt gott. 

Anmäl
2013-11-30 11:52 #6 av: sussie

Det finns massor av essenser, gott tycker jag. Köper på Wallingatan stockholms aeter och essensfabrik gammal mysig affär, det finns också endel på LCHF-butiken.

Anmäl
2013-11-30 19:14 #7 av: Lodur

En kanelstång till ca 1l vatten, låt dra några timmar. Även färsk ingefära eller några myntablad är gott. Prova även andra kryddor t.ex. muskot eller någon örtkrydda som man tycker om.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.