Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 6796 ggr
Suzanne56
2013-11-27 12:24

Normala levervärden!

För dryga nio år sedan så började jag ett nytt jobb där läkarundersökning med div. prover ingick. Sköterskan på mottagningen undrade lite försiktigt hur det stod till med mina dryckesvanor eftersom mina levervärden var rätt höga. Jag svarade som det var att jag enligt min mening drack alldeles för lite, min alkoholkonsumtion var (och har förblivit) högst blygsam. Något glas eller två i kvartalet. Konstigt med så pass höga värden då tyckte hon. Tror inte riktigt hon trodde mig:-) Nåja, åren gick o för några år sedan konstaterades det att värdena fortfarande var lite för höga och ett ultraljud visade att jag även hade början till fettinlagringar i levern. Det har nästan alla överviktiga sa min doktor. Vid det här laget hade jag börjat sniffa på LCHF o läste allt jag kom över så att min nya kost inte skulle förvärra mitt tillstånd. Det jag hittade gjorde mig lugn så jag fortsatte. Jag har de senaste 5-6 åren kämpat hårt med mitt sockerberoende som satt ständiga käppar i hjulet för min viktminskning. Dessutom har jag genomlidit klimakteriet. Förra året upptäckte jag Margaretas utomordentliga blogg som jag följt från start, och med den fettkaffet. Jag har ökat på mitt fettintag och det har hjälpt mot sockersuget så nu kan jag allt som oftast stå emot. Läsa innehållsförteckningar hjälper också:-) I alla fulla fall, för att göra en lång historia lite kortare så har jag just tagit nya leverprover och de är helt NORMALA!!! Det ska bli spännande att se vad ultraljudet säger! Nu måste jag bara få min läkare att begripa att hon faktiskt får rekommendera LCHF också. Just det: 12 kg har jag gått ned sen augusti förra året. Ungefär lika mycket till hoppas jag på att tappa:-)

Annons:
Lena69
2013-11-27 12:47
#1

Härligt! Bra jobbat!

SpurtAnne
2013-11-27 12:54
#2

Men, vad skönt! Hoppas ultraljudet visar samma fina resultat!

Suzanne56
2013-11-27 13:15
#3

Tack! Ja, det ska bli spännande o se resultatet därifrån, fast det blir väl nte denna sidan nyår.

Upp till toppen
Annons: