Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2048 ggr
Nachtaktiv
2013-11-22 15:07

Tilltugg

Hej alla lchf:are!

Det här är väl något som redan diskuterats till tusen om, men jag skulle behöva lite tips på bra lchf-snacks.

Vanligen småäter jag inte alls, men sådär på helgkvällar när man ser på film kan det faktiskt vara gott med lite tilltugg. Men jag har så lite idéer… ugnsbakade haricot verts, ostchips och svarta oliver med lite krydda är uttjatat för mig. Sen har jag nyligen gått över till striktare lchf (plötsligt efter en längre platå försvann 1,2 kg på bara en vecka!) och jag vill gärna försöka hålla mig undan mejeriprodukter och sånt där i och med det. 

Någon som har tips?

Annons:
puls
2013-11-22 15:41
#1

Jag brukar snacksa på allehanda nötter och dricka julmust light i dessa tider. Ostbricka med fröknäcke är fint till helgen samt sockerfritt jordnötssmör direkt ur burk. Btw, hörde på nyheterna igår att de som äter nötter ofta och regelbundet har en bättre hjärt- kärlhälsa än andra.

Ove-D
2013-11-22 17:23
#2

#1 Julmust light? Triggar inte det igång sötsuget?

Nachtaktiv
2013-11-22 17:34
#3

#1: Hmm, ja, fast det mesta du radade upp funkar inte riktigt med den nivå av strikt lchf jag är på. Ost funkar ju inte för att jag undviker mejerier, och julmust light tror jag inte skulle vara bra för mig… Men ja, kan ju alltid ha nötter som alternativ, även om de flesta innehåller lite mer kolisar än vad jag hade velat

Men tack ändå! :)

Ove-D
2013-11-22 17:50
#4

Själv brukar jag ha ett kokt ägg i handväskan och en flaska med örtte. Att dricka kan också göra att suget i magen minskar.

Orakletidelfi
2013-11-22 18:19
#5

Strikt och snacks kanske inte riktigt går ihop alls… men fläsksvålar kanske kan vara ett alternativ? Med majonnäs som dip.

byggarn30
2013-11-22 18:27
#6

Lidl har goda gröna oliver med kärnor - Barilla tror jag. Goda iaf.

Annons:
Zureel
2013-11-22 18:31
#7

Grönkålschips, skinkchips eller egengjord beefjerky är några alternativ


Nachtaktiv
2013-11-22 18:43
#8

#7: Grönkålschips? Blir genast nyfiken! Gissar på det är något som görs i ugn? Går det att göra med annan typ av kål?

Zureel
2013-11-22 19:01
#9

Japp görs i ugn på låg temperatur snacksstora bitar av grönkål blandas med olja och kryddor och får sen stå i ugnen till krispiga. Vet inte om man kan göra det på någon anan sorts kål men man ska inte använda de kraftigare bitarna de blir inte bra som snacks.


Upp till toppen
Annons: