Annons:
Etikettövrigt
Läst 4265 ggr
cissy99
11/16/13, 10:54 AM

Bio Strath

Då jag har varit mycket förkyld med hosta och halsont tänkte jag fråga om det är ok att använda Bio Strath kosttillskott. 

Anledningen till att jag undrar är att jag kör LCHF.

Tack!!!!!!

Annons:
Zepp
11/16/13, 12:22 PM
#1

Vad är det för fel på att äta mat?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

cherra
11/16/13, 12:55 PM
#2

Varför skulle det inte vara ok? Du bestämmer väl själv vad du stoppar i dig? Själv kör jag liberal LCHF men "vid behov" avviker jag som t.ex. nu senast när det var gåsmiddag med jobbet. Jag undvek det mest olämpliga men åt t.ex. hela (fy på mig) äppelefterrätten 🙂. Jag trillar inte dit på små mängder sött och det är bara jag som får "lida" av att jag gjort detta val.

Inkanyezi
11/16/13, 1:20 PM
#3

Jag ser frågan som ganska filosofisk. Visst kan den kopplas till att low-carb skulle kunna vara en ätstörning, då själva preparatet enligt beskrivningen innehåller 11 g kolhydrat i en dagsdos på omkring 15 ml. Men det går djupare än så, då man kan skönja någon slags hopp om att det ska hjälpa mot förkylningen, alltså en tro på att preparat kan göra oss friska vid krämpor.

Bio Strath i rekommenderad dos är troligen inte skadligt, och mängden kolhydrat lär knappast göra vare sig från eller till, om du inte är ute efter att komma ner i väldigt lågt intag av kolhydrater, i storleksordning under 20 g/dygn. Men du bestämmer själv vad du ska pilla i dig, och det som jag ser som ett större problem i sammanhanget är att jag tycker mig spåra någon slags övertro, både på LCHF och att använda olika preparat för att komma åt krämpor av olika slag.

Så gynna du tillverkaren av den där soppan, om det gör dig lyckligare och du tror att du därigenom klarar förkylningen bättre. Vi ska inte förakta placeboeffekten. Den är kraftfull och kan kanske övervinna din förkylning snabbare än den skulle ha gått över av sig själv.

citro
11/16/13, 3:02 PM
#4

Du kanske kan hitta något här som snabbar på tillfrisknandet.

http://www.kaswa.se/HUSKURMAPP/Kajsasforkylningskurer/ny_sida_1.htm

Upp till toppen
Annons: