Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 2910 ggr
konichiwa
11/8/13, 9:34 AM

Hela tänder med LCHF?

Annons:
rapu
11/9/13, 11:30 AM
#1

Tandläkaren berömde mina tänder och antydde att jag borstar och trådar och fluorar dem ofta. Jag sade att jag inte tar ett gift som fluor i min mun och att jag borstar en gång om dagen med salt, oil-pullar när jag minns och dricker hemkokt buljong däremellan. När hon var skeptisk frågade jag vad hon då skulle rekommendera.

Jaa…fluor e ju bra…        sa hon.

Är det verkligen så att tandläkarna (liksom resten av det så kallade etablissemanget) bara går i gamla spår (och kanske får provision för det) och inte alls vet vilken ny (egentligen gammal) kunskap som håller på att växa fram ute på fältet och i de djupa folklagren?

hidden_ninja
11/9/13, 11:49 AM
#2

Jag fick också beröm senast, använder inte heller flour och går på LCHF. Mitt tandkött har blivit bättre också, hade stora problem med det innan.

hidden_ninja
11/9/13, 11:50 AM
#3

Vad gäller tandläkare så kan dom bli av med jobbet om dom ger råd som inte inkluderar flour.

rapu
11/9/13, 1:17 PM
#4

Ja just det! Nån kan ju ange dom!

konichiwa
11/9/13, 1:18 PM
#5

Jag hoppade över min årliga kontroll i år. Jag kände att jag inte behövde den.

maxiq
11/9/13, 2:27 PM
#6

"Vad ska vi då välja? Enligt Folktandvården finns egentligen bara en viktig faktor att ta hänsyn till:

– Tandkrämen ska innehålla fluor. Det är den enskilt viktigaste faktorn om man vill undvika karies i tänderna. Märket på tandkrämen spelar ingen roll"

Från PLUS i SVT


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Bläcket
11/13/13, 9:28 AM
#7

Tack för en mycket läsvärd artikel, då min tandstatus är helt åt h-vete!

Kommer kosta 10 000 att laga allt. 

Ska köra på hemkokt buljong och kokosfett nu.

konichiwa
11/13/13, 3:07 PM
#8

#7

Oilpulling är väldigt bra också, tar bort tandsten och håller riktigt rent i munnen.

Jag använder kokosfett som jag först värmer till behaglig temperatur i en liten skål.

Orakletidelfi
11/14/13, 7:35 AM
#9

Jag värmer också mitt kokosfett i en liten skål = munhålan  😃

det tar typ en halv sekund.

Upp till toppen
Annons: