Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsovinster

Hela tänder med LCHF?

2013-11-08 09:34 #0 av: konichiwa

MYCKET intressant!

http://www.healthy-holistic-living.com/how-to-heal-cavities-naturally.html

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-11-09 11:30 #1 av: rapu

Tandläkaren berömde mina tänder och antydde att jag borstar och trådar och fluorar dem ofta. Jag sade att jag inte tar ett gift som fluor i min mun och att jag borstar en gång om dagen med salt, oil-pullar när jag minns och dricker hemkokt buljong däremellan. När hon var skeptisk frågade jag vad hon då skulle rekommendera.

Jaa...fluor e ju bra...        sa hon.

Är det verkligen så att tandläkarna (liksom resten av det så kallade etablissemanget) bara går i gamla spår (och kanske får provision för det) och inte alls vet vilken ny (egentligen gammal) kunskap som håller på att växa fram ute på fältet och i de djupa folklagren?

Anmäl
2013-11-09 11:49 #2 av: hidden_ninja

Jag fick också beröm senast, använder inte heller flour och går på LCHF. Mitt tandkött har blivit bättre också, hade stora problem med det innan.

Anmäl
2013-11-09 11:50 #3 av: hidden_ninja

Vad gäller tandläkare så kan dom bli av med jobbet om dom ger råd som inte inkluderar flour.

Anmäl
2013-11-09 13:17 #4 av: rapu

Ja just det! Nån kan ju ange dom!

Anmäl
2013-11-09 13:18 #5 av: konichiwa

Jag hoppade över min årliga kontroll i år. Jag kände att jag inte behövde den.

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-11-09 14:27 #6 av: maxiq

"Vad ska vi då välja? Enligt Folktandvården finns egentligen bara en viktig faktor att ta hänsyn till:

– Tandkrämen ska innehålla fluor. Det är den enskilt viktigaste faktorn om man vill undvika karies i tänderna. Märket på tandkrämen spelar ingen roll"

Från PLUS i SVT

Anmäl
2013-11-13 09:28 #7 av: Bläcket

Tack för en mycket läsvärd artikel, då min tandstatus är helt åt h-vete!

Kommer kosta 10 000 att laga allt. 

Ska köra på hemkokt buljong och kokosfett nu. 

Anmäl
2013-11-13 15:07 #8 av: konichiwa

Oilpulling är väldigt bra också, tar bort tandsten och håller riktigt rent i munnen.

Jag använder kokosfett som jag först värmer till behaglig temperatur i en liten skål.

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.