Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3573 ggr
rosevin
2013-11-06 11:01

Arlas lågpastöriserade och ohomogoniserade mjölk?

Hej!

Är det någon som vet var som Arlas lågpastöriserade och ohomogeniserade mjölk finns att köpa i Skåne? 

Vill sluta helt med vanlig mjölk och har hört att Arla ska ha en variant som inte är homogeniserad och lågpastöriserad.

Tacksam för alla svar!

Annons:
ashe
2013-11-06 12:16
#1

Kolla deras hemsida?

Jag tror att lågpastöriserad är den vanliga pastöriseringen till skillnad från högpastörisering som ger längre hållbarhet.

Brynhilde
2013-11-06 22:29
#2

Varför inte köpa Skånemejeriers mjölk? Det finns Åsens Lantmjölk och Hjordnära ekologisk gammeldags mjölk. De är lågpastöriserade och ohomogeniserade.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

rosevin
2013-11-07 09:34
#3

Är Åsens lantmjölk och Hjordnära både lågpastöriserade och homogeniserade? Det visste jag inte. jag brukar köpa Hjordnära för att den är ekologisk. Måste kolla förpackningarna. 

Tack, Brynhilde!

Tack för hemsidan, Ashee!

rosevin
2013-11-07 10:07
#4

Tyvärr är inte Hjordnäras mjälk ohomogeniserad, jag har kollat nu på deras hemsida. Och Åsens lantmjölk, som är ohomogeniserad är inte ekologisk. Det är så tråkigt att det ska vara så svårt att få tag på mjölk som både är ohomogeniserad och ekologisk. Lågpastöriserade är de flesta har jag förstått nu.

Arlas mjölk är den enda som är både ohomogeniserad OCH ekologisk men det är inga butiker i min stad som har den och de vill inte ta in den heller för i Skåne vill de flesta butiker inte ta in Arlas produkter.

Jag får fortsätta att leta runt…

Brynhilde
2013-11-18 16:02
#5

Hjordnäras Gammeldags mjölk är ohomogeniserad. Det står inte på hemsidan, men det står att den är ohomogeniserad på själva mjölkpaketen.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

rosevin
2013-11-20 07:51
#6

#5 Åh tack för det, haha! Jag brukar mest köpa den och sitter här med ett paket framför mig och minsann den ÄR ohomogeniserad! Har inte läst på förpackningen, bara på hemsidan. Så härligt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: