Annons:
Etikettövrigt
Läst 4738 ggr
[Lupse]
2013-10-21 21:33

Era åsikter

Detta inlägg finns även på bakverk ifokus

Jag pluggar just nu på gymnasiet, konditori och bageri för att vara exakt. Första året också. Baka tårtor och andra bakverk har alltid varit min hobby, något jag blev glad av och det som gjorde mig allra gladast. Speciellt kul tycker jag är tårtdekorationer och skulptering (kan säga att min systerson blir ledsen varje gång som jag inte kommer med en dinosaurie-formad tårta). Men har av ärlighetens namn sällan ätit eller ens provsmakat det jag gjort.

Jag lider av övervikt och sockerberoende och det enda som har funkat för mig är.. LCHF. Strikt lchf för att vara exakt, vilket innebär ungefär 15g kolhydrater om dagen, vilket är pisslite och 0 socker, mjöl, mm som alltid finns där när jag bakar. Jag klarar det utan problem, blir aldrig sugen men jag får jämt höra kommentarer.

- Du kan väl inte bli en konditor om du aldrig smakar?

- Du måste väl äta upp det du bakat?

- man kan inte bli konditor och inte äta kolhydrater.

Visst måste vi provsmaka ibland, men mina trevliga klasskompisar smakar åt mig och jag litar på vad dem säger. Är det inte lite dubbelmoral om man är för lchf men ändå vill livnära sig på att baka tårtor åt andra.

Kommer/är jag en dålig konditor/bagare för att jag inte äter det jag gör? Vad tycker ni kring det hela? Vad har ni för åsikter?

alla åsikter och svar är välkomna :)

Annons:
RobinEH
2013-10-21 21:41
#1

Ser inga problem med det. Finns det folk med goda smaksinnen tillgängliga som kan smaka av så löser det ju sig.

Att just du inte äter bakverk betyder ju inte att du inte kan tycka om att baka/tillreda dem.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

goliath
2013-10-21 21:45
#2

GRYMT trådstartare!

Jag hade aldrig klarat det!

Agnez94
2013-10-21 21:59
#3

Klart du kan!