Annons:
Etikettövrigt
Läst 3895 ggr
Ralktad
2013-10-11 15:59

Imorgon blir det utmaning nummer 1!

Imorgon ska jag va en hjälpande hand under ett barnkalas för min brorsdotter. Det kommer bli en riktig utmaning och sötsuget kommer ligga på 100%. Sedan är det samma sak dagen efter, men då för familjen. Det kommer stå framme tårta, godis, glass, bullar etc.

Jag vet inte riktigt hur jag kommer klara detta då jag känner av sötsuget redan nu när jag bara är inne på min 3e dag..

Usch, detta kommer bli jobbigt 🤐

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Margareta
2013-10-11 16:03
#1

Jag startar sådana dagar med något jag blir riktigt mätt på - då sjunker sötsuget dramatiskt. Det är omöjligt att klara om man är det minsta hungrig

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Zureel
2013-10-11 16:08
#2

Som #1 ät ordentligt innan och ta med något att äta vid behov som ölkorv , kokta ägg eller något annat.


Mooniq
2013-10-11 17:44
#3

japp, överät hemma, eventuellt ta med dig riktigt mörk choklad - 86 -90% och ev ta en liten liten bit o sug på om det skulle behövas.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ralktad
2013-10-11 17:50
#4

Men jag vill verkligen inte fuska. För mig är det liksom All-in eller ingenting..

Men jag ska göra mitt bästa för att avstå sötsakerna som kommer ligga på bordet!

Tack för tipsen 🙂

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Mooniq
2013-10-11 17:51
#5

då skippar du mörk choklad, helt klart 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ralktad
2013-10-11 17:56
#6

Hallon då? Jag vill hålla mig under 5/100g. Är hallon ok då?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Ralktad
2013-10-11 18:05
#7

Såg att det fanns en sockerfri choklad sötad met sorbitol som innehåller 1,7g/100g. Någon som testat den? Säljs den fortfarande i vanliga livsmedelsaffärer?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Zepp
2013-10-11 19:15
#8

Altså.. så kommer ditt framtida liv att se ut.. vänj dig vid det.. lär dig lite olika strategier för att minimera skadan!

Är det en katastrof, näe det är det inte, det är så livet ser ut.. och om folk åt socker, godis, kakor, tårta, drack läsk bara vid sådana tillfällen.. ja då hade vi haft ett helt annat hälsoläge i landet!

Förr var jag småaktig och grinig.. vägrade äta.. numera smakar jag, det är för övrigt inte gott.. och så äter jag mat hemma.. för näring och energi!

Dvs det går hur bra som helst att äta en kaka, ta en liten tårtbit.. man behöver inte.. ingen behöver ta stora lass.. iallafall om ingen hotar en med hagelgevär!

Såå.. om inget hagelgevär finns.. smaka en kaka, var nöjd med det, ät rejäl mat både före och efter, då är du inte lika sugen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Brynhilde
2013-10-11 19:36
#9

Zepp, det du skriver funkar inte om man som jag är svårt sockerberoende. Det blir som "liten tuva stjälper stort lass."

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

OlgaMaria
2013-10-11 19:43
#10

Ja är man bara inne på sin första LCHF-vecka är det nog inte läge att fuska.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Mabrotnosh
2013-10-11 22:09
#11

Strunta sorbitolet och tugga tuggummi hela dagen så tuggar du iallafall på något som smakar något. Sötningsmedel yes mem det stör inte viktnedgång, inte min iallafall

jessirene
2013-10-12 00:22
#12

Choklad med sötningsmedel är riktigt äckligt, risk att du måste följa upp med något godare… Följ din strategi. Är det nolltolerans så kör på det. Är det att ät socialt någon gång i månaden, så kör på det. Det är ju beroende på dej och dina egna behov som du äter på ett visst sätt. Lite sent kanske, men lycka till, och går det inte som du tänkt så är det en lärdom.

spirit
2013-10-12 08:16
#13

Om man åker dit på sockersuget är det bara att acceptera och säga till sig själv:

Va bra! Då kan jag sluta en gång till, det gick ju bra att sluta förra gången! 

Sedan dröjer det längre och längre mellan återfallen tills du är helt fri. Men du slipper det dåliga samvetet som bara drar ner dig i sockerträsket igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: