Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2403 ggr
Tinisen
2013-10-08 10:13

Nybörjare!

Hej på Er alla 🙂

Jag har en svår IBS som jag slåss med sen några år tillbaka. Har provat det mesta och ätit mycket mediciner som inte hjälper. Är nu trött på alla mediciner och att min IBS hindrar mig i vissa saker i min vardag! Har pratat med massor av läkare och även dietist och nu har de rekomenderat mig att prova LCHF och se om magen mår bättre! Går jag sen ner några kilo så är det oxå ett plus, har inte mycket övervikt utan bara några kg! Har lite koll på det då jag har en syster som oxå ätit efter det men jag är långt i från fullärd! Jag har sökt på olika recept på nätet och det finns ju massor med gott. Det jag undrar är om hur många kolhydrater om dagen så att säga man får äta? Jag vet att man ska kolla så det står att det är max 5% per 100 g på varorna man handlar. Är det nått speciellt man ska tänka på och i så fall vad när det gäller LCHF! Tacksam för svar!

Annons:
JMW
2013-10-08 10:16
#1

Om du kikar till vänster finns en bra tråd att läsa.

"13 artiklar jag som nybörjare har stor nytta av"

Tinisen
2013-10-08 10:21
#2

Tack ska absolut kolla in den sidan :)

Zepp
2013-10-08 12:33
#3

Skit i att räkna så noga i början.. kika mer på innehållet och pröva lite nya recept.. gör om gamla!

Om du efter tre månader inte har fått någon förändring alls, så kan du börja räkna lite för bättre koll.

Det handlar rätt lite om sifferexercis för de flesta utan mer om att äta riktig mat och inte vara rädd för fettet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dufva
2013-10-08 12:40
#4

Skippa alla spannmål till att börja med och sluta vara "fettskrämd"

Det är oftast allt som behövs 😃

MimLan
2013-10-08 12:43
#5

För IBS gäller det mer att ha koll på vad som får just din mage att krascha.

Att utröna finns spannmål, mejerier, olika typer av grönsaker (t.ex. broccoli kan vara ett problem), nivån av fiber och att det är rätt fiber (gelé-varianten), osv.

Tinisen
2013-10-10 15:11
#6

Har ätit Lchf i 2½ dag nu, magen är bättre redan och jag har gått ner 1,2 kilo redan! Vad hände liksom :) Men jag är bara glad. Räknar inte eller så utan har tagit bort allt spannmål som ni säger och det går som en dans!

Annons:
Upp till toppen
Annons: