Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1354 ggr
Kummelisa
2013-09-28 09:24

I mål

Den 1/1 tog jag ett beslut att ändra mitt liv. Vägde för mycket. Rökte för mycket. Det blev rökstopp och LCHF. Hittade den här sidan som har varit mitt stöd genom hela resan. Nu har jag nått mitt viktmål. - 23 kilo och rökfri sedans nyår! Ser numera mina tår. Haltar inte längre av smärta i knän och höfter. Hostar inte! Tack alla ni som skriver tips och uppmuntrande inlägg! Ni är guld värda!

Annons:
Ary
2013-09-28 09:47
#1

Wow vilket resultat! Grattis. Låter lite mer hälsosamt. 😉 Att jag inte har sett dig här innan då?

Jag har gjort samma resa ungefär men på ett år. Upplevde du som att rökdemonerna var lite tystare på lchf än när kolhydratsmonstret härjade fritt? Jag slutade röka förra sommaren och gick upp 12 kg började på lchf och då tyckte jag det lugnade sig men det kan ju ha varit för att det var ett tag sedan jag slutade också…

konichiwa
2013-09-28 10:01
#2

Grattis , härligt att läsa! Jag har gjort samma resa så jag vet hur det känns :-)

Kummelisa
2013-09-28 10:02
#3

Jag har gjort tappra försök att sluta röka förut. Har klarat kortare perioder men trillat tillbaka varje gång. Det var mycket lättare den här gången! Om det beror på kosten kan jag inte svara på, men min motivation var otroligt stark den här gången. Visst har det varit mariga stunder med rök och sötsug! Men på något vis har jag klarat mig över alla gånger. Nu är det bara att köra på känns det som. Har lärt mig ett nytt beteende med både mat och rökvanor. Saknar faktiskt inte cigaretterna eller sockret. Det finns så mycket annat gott man kan äta. Det gäller bara att man hittar alternativen. Att det tog mig 25 år att inse det är bevis på att Det är bättre sent än aldrig!

stepside88
2013-09-28 11:22
#4

Grattis!

Bra jobbat.

Skulle aldrig klarat av det (snus).

catwalking
2013-09-28 12:17
#5

Wow, grattis!

Siggebus
2013-09-28 16:30
#6

GRATTIS!! :)
Jag har också kommit i mål och är viktstabil nu sedan ett antal månader och jag vet precis hur det kändes! 🙂

Annons:
Mozzarellan
2013-09-28 17:28
#7

Bara och lyfta på hatten och säga Grattis. Bra jobbat.

Tina62
2013-09-30 08:30
#8

Grattis


Tina

Upp till toppen
Annons: