Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

I mål

2013-09-28 09:24 #0 av: Kummelisa

Den 1/1 tog jag ett beslut att ändra mitt liv.
Vägde för mycket. Rökte för mycket.
Det blev rökstopp och LCHF. Hittade den här sidan som
har varit mitt stöd genom hela resan. Nu har jag
nått mitt viktmål. - 23 kilo och rökfri sedans
nyår! Ser numera mina tår. Haltar inte längre
av smärta i knän och höfter. Hostar inte!
Tack alla ni som skriver tips och uppmuntrande
inlägg! Ni är guld värda!

Anmäl
2013-09-28 09:47 #1 av: Ary

Wow vilket resultat! Grattis. Låter lite mer hälsosamt. Skämtar Att jag inte har sett dig här innan då?

Jag har gjort samma resa ungefär men på ett år. Upplevde du som att rökdemonerna var lite tystare på lchf än när kolhydratsmonstret härjade fritt? Jag slutade röka förra sommaren och gick upp 12 kg började på lchf och då tyckte jag det lugnade sig men det kan ju ha varit för att det var ett tag sedan jag slutade också...

Anmäl
2013-09-28 10:01 #2 av: konichiwa

Grattis , härligt att läsa! Jag har gjort samma resa så jag vet hur det känns :-)

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-09-28 10:02 #3 av: Kummelisa

Jag har gjort tappra försök att sluta röka förut.
Har klarat kortare perioder men trillat tillbaka
varje gång. Det var mycket lättare den här gången!
Om det beror på kosten kan jag inte svara på,
men min motivation var otroligt stark den här gången.
Visst har det varit mariga stunder med rök och
sötsug! Men på något vis har jag klarat mig över alla
gånger. Nu är det bara att köra på känns det som.
Har lärt mig ett nytt beteende med både mat
och rökvanor. Saknar faktiskt inte cigaretterna eller
sockret. Det finns så mycket annat gott man kan äta.
Det gäller bara att man hittar alternativen.
Att det tog mig 25 år att inse det är bevis på att
Det är bättre sent än aldrig!

Anmäl
2013-09-28 11:22 #4 av: stepside88

Grattis!

Bra jobbat.

Skulle aldrig klarat av det (snus).

Anmäl
2013-09-28 12:17 #5 av: catwalking

Wow, grattis!

Anmäl
2013-09-28 16:30 #6 av: Siggebus

GRATTIS!! :)
Jag har också kommit i mål och är viktstabil nu sedan ett antal månader och jag vet precis hur det kändes! Glad

Anmäl
2013-09-28 17:28 #7 av: Mozzarellan

Bara och lyfta på hatten och säga Grattis. Bra jobbat.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.