Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 5264 ggr
rosevin
2013-09-25 10:20

Svettas inte längre, någon som känner igen sig?

Hej!

Jag har ätit lågkolhydratkost nu i 1,5 månad. Jag är inte jättestrikt utan tillåter mig att äta frukt (inga mängder) och rotfrukter ibland. Jag mår jättebra och har hittills gått ner en storlek i kläder. :) Men en sak som jag tycker är väldigt underligt och som jag inte hört någon annan berätta om är att efter ca 3 veckor så slutade jag att svettas. Jag har alltid annars i mitt vuxna liv varit tvungen att använda starka deodoranter som Bats och liknande för att jag brukar svettas och för att det inte skulle lukta. När jag ätit så som jag äter nu i ca två veckor började min deodorant ta slut, jag fick mindre och mindre varje gång jag tog den och jag glömde att köpa en ny och då märkte jag att jag inte luktade svett efter en hel arbetsdag fast att jag inte haft någon deodorant. Jag tycker att detta är helt fantastiskt och väldigt skönt då deodoranter med aluminium i inte är särkskilt bra, men jag har varit tvungen innan.

Är det någon annan som märkt denna skillnad efter att ha börjat äta Lchf eller mindre kolhydrater?

Annons:
dufva
2013-09-25 10:23
#1

Svettas lika mycket när jag sportar men svetten är luktfri idag 🙂

MimLan
2013-09-25 10:31
#2

Jodå.

Tina62
2013-09-26 08:35
#3

Vet inte har inte provat…ska pröva att inte ha något deo from i dag och se vad som händer


Tina

Zureel
2013-09-26 08:40
#4

Svettas inte mindre men upplever att svetten luktar mindre.


Jojomaja
2013-09-26 08:41
#5

Jag upplever också att jag svettas mindre men jag tror det beror på att jag gått ned i vikt och därför inte är så ansträngd vid minsta kroppsrörelse. 

I övrigt upplever jag också att om jag svettas så luktar det inte alls. Att svett luktar handlar väl om att det växer bakterier i den när den kommer ut i luften men jag tror att själva sammansättningen av svetten är annorlunda nu på något sätt och att bakterietillväxten inte blir som förut.

jessirene
2013-09-26 10:54
#6

Har inte använt fotdeospray på länge nu. Och inte saknat det. Jag brukade ha en "elak" fotsvett. Det är ett försök som jag hoppas på.

Annons:
smurfis
2013-10-11 21:49
#7

För mig var det nästan tvärtom. I början upplevde jag att jag svettades MER och att det luktade mycket mer. Jag har inte tänkt på det ett tag nu så det har nog gått över 😃

Upp till toppen
Annons: