Annons:
Etiketthälsa
Läst 13729 ggr
Gia91an
9/24/13, 12:03 PM

Är detta en biverkning? Eller nått?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått nått konstigt utslag i pannan de senaste två dagarna som irriterar mig oerhört. Ser ut som mina värmeblåsor mellan fingrarna, det är bara det att det inte kliar eller ÄR på fingrarna… Helskumt.

Försökte skrubba bort dem igår vilket varken gjorde bu eller bä… Suck!

Någon som vet vad det är? Har det med någon brist att göra eller något annat LCHFigt att göra? Tänkte jag frågar här då ni oftast vet allt! :)

Annons:
OlgaMaria
9/24/13, 12:10 PM
#1

Har du gjort något annorlunda med håret? Nytt schampoo eller varit hos frisören?

Något virus i kroppen? Ätit något dumt/omega 6-rikt?

Hur som helst så försvinner det säkert snart, får vi hoppas. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gia91an
9/24/13, 12:17 PM
#2

Jag har "nytt" schampoo som jag haft innan och aldrig reagerat på heller. Var på badhuset i söndags vilket jag inte varit på länge. Åt lax i förrgår men vet inte hur det ligger till med omega 6 där?

Skolla
9/24/13, 1:39 PM
#3

Jag har fått kraftiga utslag med blåsor över stora delen av kroppen efter att ha kört strikt LCHF i 3 månader.  Gick över med att lätta lite på kolhydraterna.

Gia91an
9/24/13, 2:07 PM
#5

3# Men detta kliar inte, bara irriterande att det finns där liksom. De syns bara om man kollar noga med! Och jag går på lchf men äter grönsaker ganska friskt… Så jag nollar ju inte direkt kolhydraterna… Går mest efter vad jag mår bra i magen av…  Så öka kolhydraterna är nog en ganska dålig ide för min del… :)

[förgätmigej]
9/24/13, 2:11 PM
#6

Jag hade mycket såna utslag i pannan under gymnasietiden. Jag vet inte vad det var och dom försvann av sig själva, har inte kommit tillbaka.

Annons:
Orakletidelfi
9/24/13, 2:20 PM
#7

Ser ut som hormonplitor.

ELler vad de heter när det inte är på spädbarn…

maria6
9/24/13, 4:43 PM
#8

Min 19-áriga son har hela pannan full iband, han tvättar med sársprit för att torka ut.

Gia91an
9/24/13, 4:46 PM
#9

Skall kanske tillägga att de kom över en natt… Jag har annars ganska bra hy med någon finne ibland… Men dessa blommade upp jättesnabbt! :P

Hormonplitor är kanske något det kan va?

Lilltilda
9/24/13, 5:39 PM
#10

Jag får sån knottrig hud efter att ha badat i badhus. Speciellt om huden torkar ut (t.ex. pga att jag först badat i klor, sedan duschat varmt och som pricken över i dessutom går ut i höstkyla och blåst). Tror att det är någon form av ökad talgproduktion för att kompensera. Brukar försvinna efter ca en vecka.

~God loves you, and I´m trying! ~

Gia91an
9/24/13, 5:41 PM
#11

10# Då låter det nästan exakt som det ju… Var på badhuset, bubblade bubbelpool, var i kalla poolen, var i bastun lääänge, och gick sedan hem i regnet och blåsten…

Lilltilda
9/24/13, 6:01 PM
#12

#11 då tycker jag att du kan avvakta några dagar och se om de inte minskar eller försvinner. Ofta när knottror uppstår i pannan och det inte kliar, så har det med talgproduktion att göra har jag förstått.
Kan bero på hormoner, stress, väderomslag/årstidsväxlingar/luftfuktighet, torr hud (bakvänt, jag vet), kemikalier m.m.

~God loves you, and I´m trying! ~

Gia91an
9/24/13, 8:42 PM
#13

12# Jo men visst… då avvaktar jag några dagar och ser om det försvinner! :)

Kan ju ha att göra med också att nu i helgen blev det mycket kallare här. Och jag har köldallergi, så det kan ju vara någon reaktion på det med!

Annons:
Upp till toppen
Annons: