Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2562 ggr
smurfis
2013-09-22 17:56

En månad med LCHF

Nu har det gått en månad. Tiden flyger fram! Det är lite längre sen jag började min "viktresa"  - 1 augusti. Sen dess har jag gått ner 8 kg!!! Det känns helt underbart!

LCHF är verkligen toppen på alla sätt och vis. Jag behöver aldrig vara hungrig, och jag upplever att jag håller mig mätt längre. Hungern liksom smyger sig på och jag blir inte sådär vrålhungrig som tidigare. Mitt sötsug är under kontroll och jag mår nu bra. Jag känner mig inte lika trött och seg som i början. Jag är inte illamående eller yr. Jag känner mig starkare och det har gått så enkelt. Visst får man frågor men jag står för detta så det är inga problem.

Det enda jag äter som kanske eg. inte är helt ok när man vill gå ner i vikt är mörk choklad. Dock alltid minst 70% och jag tar oftast bara en bit tex en lördagkväll. Jag frossar inte!

Jag är lite strikt med mjölkprodukter, äter ibland lite grädde i sås eller creme fraiche, men jag äter inte så mycket yoghurt och liknande. Ingen mjölk. Jag äter inte nötter varje dag. Jag tror det är sånt som kan trigga mig och som gör att jag kanske äter mer än jag behöver.

Jag lever på mycket omelett i olika varianter och det är perfekt för mig! Jag äter LCHF-knäckebröd men inget annat bröd. Ska prova på något mjukt bröd nån gång men det är också lite av en fälla för mig tror jag. Annars äter jag som vanligt bara att jag skippar potatis/ris/pasta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: