Annons:
Etikettövrigt
Läst 3627 ggr
Lynxkissen
2013-09-19 11:30

Ni som jobbar inom skola

Jag jobbar som vikarie inom förskola och skola och har med mig matlådor jämt. Däremot verkar det inte alltid vara så positivt från skolornas håll. Nu är jag inom skola med och då ska man äta med barnen i matsalen. Hur gör ni? Känns jättejobbigt…

Annons:
hemul
2013-09-19 12:34
#1

Jobbar inte inom skolan, men jag har många gånger förvånats över hur anställda kan tvingas äta viss mat. Det kan rimligtvis inte vara lagligt. Skolmaten är ju på de flesta håll undermålig och jag förstår inte ens hur föräldrarna kan låta sina ungar äta den. Jag menar oavsett vad man anser om fett och kolhydrater är skolmaten skit. Att det ska vara ett anställningskrav att äta den är högst konstifikt.

Margareta
2013-09-19 12:51
#2

I vår skola kan man sitta med i matsalen och sen äta matlådan under rasten.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Lusthan
2013-09-19 17:39
#3

Jag äter det jag kan och säger att jag inte tål det andra om elever frågar. De tycker inte att det är konstigt och ingen har hittills reagerat.

amandanill
2013-09-19 18:20
#4

Det är likadant på gruppboende för dementa. Man ska äta tillsammans med de boende och var och en ska ta för sig ur byttorna med potatis och allt vad det är, och skicka vidare till nästa.

Sitter jag med utan att äta alls så blir det ett himla gnäll, och har jag med mig egen låda så blir det gnälligt då med. Och den andra personalen klagar på mig för det ser inte bra ut mot de boende att jag kommer med egen mat medan alla andra äter samma mat tillsammans. Nån enstaka dag kan man ta med egen mat och säga att man inte tycker om just den rätten. Men varenda dag funkar inte. Jag blir helt enkelt tvungen att äta. Jag tar lite potatis och kött och sås och vad det är, äter det jag kan och rör runt med resten av maten på tallriken.