Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 3156 ggr
Mooniq
9/14/13, 12:28 PM

United states of Bacon

… är ett matlagnignsprogram på Discovery. Inte helt fritt från kolhydrater men jag såg något som fick mig att vilja gå till spisen och sparka igång stekpannan…

Riven ost i mängd, läggs ut som en plätt på smält smör i het stekpanna, strö över stekt bacon, Pulled Pork, strö över mera riven ost, rulla över på andra sidan. stek klart. Klart på 1 minut. Vilket fredagsmys!! de hade en chipotle/gräddfilsås till..

verkar yummi….

….undrar om detta kan bli ett fall för våffeljärnet?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Orakletidelfi
9/14/13, 1:10 PM
#1

förutom såsen ser det faktiskt ut som helt fritt från kh!   Om man inte köper färdigriven ost med potatismjöl då.

Mooniq
9/14/13, 2:04 PM
#2

programmet i sig innehöll en hel del bröd men just detta dom slängde ihop på stekbordet så förbannat gott ut…. jag får nog damma av våffeljärnet.. får bara lura på var det står nånstans….

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
9/14/13, 5:04 PM
#3

jag fegade lite och testade följande:

1 tsk pofiber

2 msk vatten

1 ägg

45 gram riven  vitlöksost

blandade ihop alltsammans med gaffel. Hittade våffeljärnet och duttade i lite smör (har belagda läggar, dubbelvåffeljärn) och hällde smeten däri. väntade  - 2 minuter - tror jag… och fick ur något härligt frasiga våfflor.. vitlöksosten var den enda jag hade hemma, jag såg i programmet att de använder cheddar, smakmässigt tror jag den är bättre.. men detta försöket var gott och jag kommer att plussa på med knaperstekt bacon oxå..🙂nästa gång provar jag ett vispat ägg och riven ost med baconhack.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lchfman
9/14/13, 5:10 PM
#4

Oj det lät gott, skall testa sen!

Upp till toppen
Annons: