Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Nyponpulver

2013-09-13 10:06 #0 av: Tina62

Hej

Har hållt på ett tag med LCHF och på senare tid följer jag Sten Stures viktminskninsråd. I samband med att jag börjat med LCHF har jag också fått väldigt ont i lederna, är i klimateriet. Fick lite olika tips bla att äta nyponpulver och msm samt nässelpulver.

Jag undrar nu då jag försöker utreda varför jag står still i vikt hur många kolhydrater är en msk nyponpulver (7g) Jag tar lika mycket nässelpulver (7g). Förutom det äter jag ju lite grönsaker varje dag och nu slår mig tanken att det kanske blir för mycket kolhydrater....

Någon som vet/Tina

Anmäl
2013-09-13 10:15 #1 av: Mooniq

jag kör nypon, nässlor och msm. 

nässlor har 43,9 gram kolhydrater / 100 gram torkad nässla

nypon ungefär lika mycket.

1 msk nässla blir 5 gram på min hushållsvåg

1 msk nyponpulver blir 7 gram på hushållsvågen. ca 5.5 gram kolhydrater sammanlagt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-09-13 10:17 #2 av: Mooniq

OM du står still - kanske kroppen står på naturlig platå, eller formar om. har du kollat med måttband istället för vågen? 

Äter/dricker du mycket mejerivaror för det kan vara en effektiv bromskloss, liksom nötter, alkohol och ost. Glad

Anmäl
2013-09-13 11:12 #3 av: Tina62

Jag är 1,62 och väger 77,5 kg. Kan vara mejeriprodukter då jag har grädde i mycket tex sås köttfärslimpa kaffe osv

får väl pröva mig fram och se vad som är vad

Anmäl
2013-09-13 11:14 #4 av: Mooniq

jag tillhör dem som går upp i vikt av mejerier. Numera steker jag i smör men i övrigt är jag mycket restriktiv. 

Om du gillar asiatisk mat så är det en guldgruva att ösa ur. jättemycket lättlagat och god mat. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.