Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 6189 ggr
[Big-Ben]
2013-09-05 13:02

LCHF och alkoholproblem!

Vill bara meddela att jag har ett sug på jästa drycker eller Destillerat Joxs och har en biifekt!… antingen känner man sig som en firre i vattnet eller som en kvävd ödla i i en påse!

Många som har sina yttringar i detta forum har inte och kanske inte ens vill veta skillanden! Det enda jag vet är att det finns dom som har en klar utsikt och känner till problemet och vill antingen hjälpa eller klandra. För mig spelar det ingen roll och oavsett vad det än gör oss till att bli fria från ett sug, gör oss likvärdiga!

Jag kämpar emot etanol-skiten och samtidigt försöka hitta en gemenskap. Jag skriver många saker som jag senare ångrar… tro mig!

Det vore nice om någon av er alla gav mig en anledning till att bli mera vaken och resunabel….

Jag kämpar varje dag för at bli mera accepterad och inte så obstinat!

Alla vill vi ju bli älskade så som vi är… vad skulle mitt pris bli för att det skulle uppnås?

BIG-BEN

Annons:
Lchfman
2013-09-05 13:09
#1

Skriv alla dina inlägg med fördröjning.

Dvs. allt du vill svara på skriver du i ett annat dokument, och postar, eller inte postar, efter ett dygns eftertanke.

Då kanske du filtrerar bort den värsta skiten..

Lycka till.

OlgaMaria
2013-09-05 13:11
#2

Tack för att du delar med dig! Jag önskar dig det bästa i den här kampen du går igenom!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

odezza
2013-09-05 13:15
#3

Skriv aldrig här på forumet när/om du är onykter… 😎

"still lost in space and time"

[Big-Ben]
2013-09-05 13:47
#4

Tack för era råd!

[Big-Ben]
2013-09-05 14:01
#5

Jag ska nu få det översatt til engelska!.. det går nog inte!

Tanken var fin!

Har sett på många BBC dokumentärer… sjuka program! Är dom helt bakom i huvudet där?!

BBC… wake up!!

Ska detta stora informations tv.n få forsätta djuga om vad faen som helst!?

[Big-Ben]
2013-09-05 14:40
#6
Annons:
[Big-Ben]
2013-09-05 14:57
#7

#3 av odezza … Sidan ser ju bra ut men länkarana funkar inte!

Rocken-Roll….

[Big-Ben]
2013-09-05 15:03
#8

I grund och botten är jag en filantrop och jag älskar varje männinska på denna djord… cita:t Lena Philipsson!…. hahaha

[Big-Ben]
2013-09-05 15:17
#9

#1 av Lchfman… Ska försöka!

#2 av TheresiaW… Tack, ska följa allt du skriver. Du verkar klok! Skämmtar bara. Vi alla skriver strunt… jag gillar ditt! Bry dig inte om mitt!… eller. jo gör det!

OlgaMaria
2013-09-05 16:04
#10

;-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

SpurtAnne
2013-09-05 17:05
#11

Sök hjälp för ditt missbruk, du klarar inte att sluta själv.

Orakletidelfi
2013-09-05 17:22
#12

Är skrivförbudet hävt eller slapp du verkligen undan med allt det du skrev om Margareta?

Svar till nyfiken 😛 

Ja som många skriver, don't drink and write!

joly
2013-09-05 18:13
#13

#12 Det var inte bara Margareta han gav sig på, mig kallade han en knarkande fitta.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Annons:
Orakletidelfi
2013-09-05 18:16
#14

Jo jag vet, jag fick allt en släng av sleven jag med men eftersom det var Margareta som "hotade" med skrivförbud och han fortsatte än värre så …

MimLan
2013-09-05 18:36
#15

Alkoholen kan bara förstärka det som redan finns så jag ser det mer som stora problem grundläggande som alkoholen förvärrar.

Du kan ju konstatera att ditt beteende inte funkar någonstans. Om du sedan ändå tycker du har rätt och vet bäst för det, så spelar det ingen roll. Det hjälper inte. Du funkar inte. Du straffar ut dig själv hela tiden. 

Ditt beteende kommer som klockan i alla trådar du deltar i, så vill du motbevisa att du inte är ett svin helt igenom kan du försöka avhålla dig från att spåra ur som du brukar.

Zepp
2013-09-05 18:50
#16

Sök hjälp.. mycket av hjälparna är skit.. men bara fortsätt sök.. tills du hittar något vettigt alternativ!

Första steget är ju att bli medveten om problemet.. dess sanna natur och att i förlängningen så leder det till mer elände.

Du vill inte ha mer skit i ditt liv.. det tar på krafterna att inse det och göra något åt det!

Vi kan alla välja att vara offer eller inte.. det är lättast att vara ett offer.. skitjobbigt att vara ansvarig för sig själv och hur andra uppfattar en själv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Trippelmormor
2013-09-06 05:14
#17

Beklagar Big Ben! Slutar numera omedelbart att följa de trådar du deltar i, otidigheter har ingen plats i detta forum.

Orakletidelfi
2013-09-06 07:40
#18

Så kan man ju inte heller göra, en person ska inte få sådan makt. Så skriver han i alla trådar lämnar du forumet? Det vore ju förskräckligt om det får sådana konsekvenser.

odezza
2013-09-06 09:11
#19

#7 av Big-Ben

Sidan, och länkarna funkar hos mig. Jag använder webläsaren Firefox.

"still lost in space and time"

Lilltilda
2013-09-06 10:21
#20

Jag kan ana ditt problem Big-ben. Du bor inte i sverige utan i ett land där alkoholen är billigt och finns att tillgå precis överallt. 
Finns det ens någonstans att söka hjälp där? Stöd och hjälp är nästan ett måste för att verkligen kunna bryta med ett missbruk. Synd att du inte bor i Sverige. Det hade varit lättare här tror jag. 
Men tro ALDRIG att det är omöjligt i din situation heller. Det finns alltid någon väg ut. 

Att du ibland blir fruktansvärt otrevlig här på forumet när du druckit är ett annat problem. Du hade behövt alkolås på datorn vid de tillfällena, men det finns ju inte, men FÖRSÖK att låta bli att skriva på fyllan.

~God loves you, and I´m trying! ~

Annons:
SpurtAnne
2013-09-06 13:30
#21

När man är full har man ju inga spärrar, då är det svårt att låta bli att skriva här, hur mycket man än vill det när man är nykter.

Bättre att bli helt nykter i stället. Det klarar inte Big-ben själv. Han behöver hjälp.
Det är mer frustrerande, tycker jag, att han gång på gång gör bort sig och sen kommer krypande som ett litet barn man ska tycka synd om. Att han kallar mig för fula ord när han är full berör mig inte mer än att jag tycker synd om honom.

Att han själv skäms när han läsar vad har är skrivit och tycker att han är en skitstövel när han är full borde vara skäl nog att lägga av. Jag har svårt att tro att Big-ben är en skitstövel när han är nykter. Det är spriten som talar och den Big-ben är det ingen som gillar, allra minst han själv.

Det är svårt att bli nykter, men det är helt omöjligt att bli det utan hjälp.

[Big-Ben]
2013-09-06 15:03
#22

Hjälp!

#20 av Lilltilda … Du är väldigt nära sanningen!

Tack för alla era svar och jag hoppas det blir ett folk av mig oxå såsmåningom, snart! 3 dagar i rad utan Kålhydrater! Jag lovar och svär att bli en bättre människa mot mig skälv och alla andra!

Jag kan inte garantera något och ta mina ord för vad dom är…. Visst, jag skriver oaktsamma saker när ruset triggar och för det finns inga ursäkter!

Jag är född till en kämpe och jag ska slita mig loss från mitt eget mjäkande och bli större än mitt tafatta tidigare jag!

En än gång, Tack för era inlägg!

Big-Ben

obstitant
2013-09-06 15:55
#23

Om du inte har tillgång till någon beroendemottagning där du bor kanske du kan hitta stöd på Alkoholhjälpen på nätet. Just nu länkas där även till en studie av internetbaserad behandling av riskabelt alkoholbruk på Karolinska. Det kanske kunde vara något, under förutsättning att du har motivationen?

Ingen här kan nog, som du skriver i #0, ge dig en anledning till att bli mer vaken och resonabel. Den anledningen måste du hitta i dig själv. Jag tror de flesta förstår att du har stora problem och att du egentligen inte vill vara otrevlig, men att vi förstår var det kommer ifrån betyder inte att vi behöver acceptera eller tolerera otidigheter. Det är bara DU som kan ändra på ditt eget beteende.

[Big-Ben]
2013-09-07 11:20
#24

Jag har insett nu att jag har två krig att vinna och tack för att jag fick häva ur mig min egen självömkan här och få dom svar som jag har fått! Jag förstår nu lite mera av vilken sitts jag sitter i.

För mig finns ingen annan utväg än att ta itu med dom båda!

Förlåt Margareta!

Rapport kommer!

Big-Ben

goliath
2013-09-07 20:54
#25

visste inte att jag kommit till The Dr Phil forum… 😈

Margareta
2013-09-07 22:00
#26

Vi är snälla här #24 och är kända för att ha oändligt tålamod. Du fick skrivförbud en period när du burit dig illa åt. Nu har du fått ett nytt försök och så länge du sköter det så fungerar det för mig. Ni som inte står ut får väl välja att läsa andra trådar. Skall vi kunna hjälpa Big-Ben måste vi nog ha överseende med ett och annat klavertramp. Regel 1: skriv inte onykter om du vill vara här Hälsar Margareta /sajtvärd

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

odezza
2013-09-08 12:05
#27

Jag vill bara tipsa om att det finns ett Beroenden i fokus också! 🙂

"still lost in space and time"

Annons:
goliath
2013-09-08 18:38
#28

Tack Odezza…

Denna kommentar har tagits bort.
[Big-Ben]
2013-09-09 17:38
#30

OT

goliath
2013-09-09 17:39
#31

#29

Du om någon borde väl du tåla att någon är lite småfräck mot dig, så som du behandlar folk härinne?

Med all välvilja:  Det finns bättre kanaler för ditt alkolproblem än ett lchf forum på internet.

MimLan
2013-09-09 17:43
#32

#30 Det är bara du själv som tror att du är osvensk och för mycket av någon annan kultur och att det är det som krockar. Att vara ett svin och en skitstövel är universellt. 

Sluta hitta på saker som du tror ursäktar dig och ta itu med dig istället.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
kaisakavat
2013-09-09 19:28
#35

# 26 Margareta - Jag undrar hur många trådar du tycker är rimligt att man som KIF-are ska behöva välja att inte läsa för att man 'inte står ut'. 

Men framför allt.. Har du något tips om hur det ska gå till rent praktiskt?? Man kan ju inte välja bort en tråd förrän efter det att man först valt den.. Förrän efter att man läst och fått 'stå ut'.. 

Moment 22.

goliath
2013-09-09 20:28
#36

Big Ben.. wow.. Tack för underhållningen. Jag gillar verkligen när sånna karaktärer som du dyker upp.. Synd att dina timmar här antagligen är räknade…

Margareta
2013-09-09 21:03
#37

Om tillräckligt många klickar anmäl blir han automatiskt avstängd. Klickar ingen får han fortsätta tills jag eller en Medarbetare stänger av.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

joly
2013-09-09 21:08
#38

#37 Jag försökte anmäla vid ett tidigare tillfälle, men det funkar ju bara om man har Insider. 😮

I'm your destination, I'm the reason why

joly

goliath
2013-09-09 21:37
#39

#37

"Klickar ingen får han fortsätta tills jag eller en Medarbetare stänger av."

Stäng för all del inte av.. Why spoil the fun?

En annan blev ju nästan avstängd för att ha försiktigt kriticerat zytomierskas uppträdande i TV eller vad det nu var..

joly
2013-09-09 21:56
#40

#39 

Alltså, jag kan oxå tycka att det är "roligt" med folk som kommer in och rör runt lite i grytan. Men här handlar det ju bara om en massa osammanhängande pladder som inte har nåt med tråden (eller LCHF över huvud taget) att göra, samt ganska grova personangrepp. Tycker att det blir rätt tröttsamt i längden med den här typen av provokation.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

goliath
2013-09-09 22:01
#41

# 40

håller med dig. jag är lite ironisk.. men ljuger om jag säger jag inte tycker det är kul

Men helt klart. sånt skit hör inte hemma är över huvudtaget

Annons:
wiren_johan
2013-09-09 22:07
#42

Big - ben. Pinsam du är, när du har har försökt få uppmärksamhet på alla sätt, sen så när folk blir lessa så ska du skapa, inte en utan två trådar om ditt "problem". Som någon skrivit så är detta kanske inte rätt plats och sedan så tror jag inte att du har några särskilda problem med alkohol. Men lätt att komma med det för att folk ska intressera sig för dig. Lägg ner allt skit snack och börja bete dig som folk bara. Sluta tyck synd om dig själv.

Lilltilda
2013-09-09 22:11
#43

Jag tillhör den sällsynta kategorin av människor som snarare blir fascinerad än förfärad och irriterad över Big-bens personlighetsförändringar under alkoholens inverkan. Jag kan med lätthet stå ut med provokationerna, men det är väl för att jag är van att hantera "utbrott" från människor som av olika anledningar inte mår bra. Därmed INTE sagt att jag på något sätt försvarar något av de personangrepp som förekommit både här och där i trådarna.
Såklart att det är ok att reagera då man blir otrevligt bemött, men jag tycker att det vore lite synd att stänga av honom.
Det finns ju en människa bakom aliaset och den människan kan behöva vettigt stöd från vettiga människor, lchf eller inte. Det är många här som kämpar/kämpat med missbruk av olika slag även om få kanske kämpar med just alkohol.

~God loves you, and I´m trying! ~

joly
2013-09-09 22:22
#44

#43

Fast detta är inte ett forum för alkoholberoende. Och jag tror verkligen inte att han kan få det stöd han behöver här.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Lilltilda
2013-09-09 22:28
#45

#44 och? Viss förståelse finns nog bland andra missbrukare med.

Kif tar upp väldigt många OT-ämnen med så jag ser inte att ytterligare ett OT-ämne kan passa in. Han kämpar ju dessutom med kosten och försöker med lågkolhydratskost. DEN passar då in här.

~God loves you, and I´m trying! ~

joly
2013-09-09 22:37
#46

#45

Jag blir iaf inte otrevlig och kallar folk fitta eller fjolla när jag har tryckt i mig en 200-grams chokladkaka. Men när det kommer till alkohol så ska man bara acceptera, ta emot och förlåta, för "då var det ju spriten som talade"?

I'm your destination, I'm the reason why

joly

goliath
2013-09-09 22:48
#47

om big ben verkligen är missbrukare bör han göra något åt detta i den riktiga världen. Det är inte på något sätt terapeutiskt för honom att sitta bakom en skrärm och snacka skit med folk. Vi gör honom ingen tjäns att kommunicera här även om vi menar väl..

Lilltilda
2013-09-09 22:51
#48

#46 vem har sagt att någon ska acceptera, ta emot och förlåta?
jag säger "Se människan bakom missbruket". DEN personen, dvs inte den packade otrevliga, kan fortfarande må bra av att få stöd av vettiga människor på Kif.

I mitt jobb och i mitt privatliv, möter jag ofta människor som mår dåligt. Vissa är missbrukare, andra har psykiatriska diagnoser (bästa barndomsvännen har schizofreni med svåra vanföreställningar) eller bara allmänt "mår dåligt" utan diagnos. De säger och gör helt vansinniga saker ibland och det finns inget försvar för det beteendet, men det finns en förklaring. Jag hävdar fortfarande att det alltid finns en människa bakom beteendet.
DEN människan har rätt till uppmuntran och stöttning. Jag uppskattar oftast människan, INTE beteendet.
Flummig förklaring kanske, men kan inte förklara på ett bättre sätt.
Hur som helst, att låta Big-ben vara kvar med rätt att skriva eller inte, är INTE mitt beslut att ta. Jag har bara förklarat min ståndpunkt och min åsikt. Vad den sedan är värd vet jag inte.

~God loves you, and I´m trying! ~

Annons:
joly
2013-09-09 23:01
#49

#48

Han startar ju tråd efter tråd som handlar om hans spritproblem, där vettiga människor ger goda råd och pepp, å vad får dom tillbaka? Just det…

Min åsikt är att vi inte kommer kunna stötta honom till ett nyktert liv här.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Lilltilda
2013-09-09 23:12
#50

#49 Du har helt rätt i att INGEN här kan hjälpa Big-ben att bli nykter. Att söka hjälp och kämpa måste vara ett beslut som kommer från honom.

Tror som sagt ändå att även "obekväma" människor har sin plats i världen och på nätet med.
NU lämnar jag denna tråd och diskussionen här. Jag har sagt vad jag tycker och tänker och det har många andra gjort med. Diskussionen kan bli oändligt lång utan att vi kommer överens för det, så jag väljer att tystna och överlåter alla beslut angående Big-Ben till de som har beslutanderätt i frågan

~God loves you, and I´m trying! ~

nyborjare08
2013-09-10 10:42
#51

Jag kan förstå båda sidor i diskussionen. Självklart ska "obekväma" människor ha sin plats i världen och på nätet. Men frågan är vad det kommer att leda till här? Kan det skrämma bort andra användare? Vill vi i så fall ha det så?

Det är väl bra om trådar modereras, vilket jag uppfattar har skett i denna tråd, så att de värsta grodorna tas bort innan fler blir påhoppade/illa berörda.

 

 

Upp till toppen
Annons: