Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

20 Kolhydrater

2013-09-04 19:11 #0 av: Essaka

Hej!


Nu när jag börjat använda matdagboken så har jag märkt att det är svårt att komma under 20 g kolhydrater per dag. Hur gör ni andra? 

Anmäl
2013-09-04 19:20 #1 av: Zepp

Strunta då i det eller hitta orsaken!

Du vet.. det är bara en siffra.. du äter ketogent hur som helst.. och det är inget magiskt tal!

Det är nog stulit från Atkins induction fase, mest för att folk frågar om siffror!

50 gram är hur som helst ketogent.. och rätt lite kolisar jämfört med normalkosten!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-09-04 19:52 #2 av: Lilltilda

När jag åt striktare och registrerade maten så planerade jag mina matdagar och testade ett tag att föra in dem i matdagboken i förväg så att jag såg att den planerade maten rymdes i min kostplan. Det gick ganska snabbt att lära sig hur mycket jag kunde äta av saker så kunde jag sedan strunta i matdagboken.
Jag planerade en måltid baserad på ägg och fett, en måltid baserad på kött och fett och så tillsatte jag grönsaker till den nivå som jag ville ligga på. Jag höll mig utan bekymmer under 20 g kh, men tillät mig att passera den gränsen ifall jag t.ex. ville ha en efterrätt med bär och grädde eller om jag ville ha mycket lök i min rättikagratäng.
Zepp har (som vanligt) en stor poäng i det han skriver.

Anmäl
2013-09-04 19:55 #3 av: MimLan

Var kommer dina kolhyddrater ifrån?

Behöver du ligga lågt?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.