Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1842 ggr
goliath
9/1/13, 12:10 AM

mycket fett ger bakteriell vaginos

Den var ny!

"Farlig fett

Kostholdet kan påvirke risikoen for å få bakteriell vaginose, og det er særlig kvinner med høyt energi- og fettinntak som er mest utsatt. At et høyt fettinntak kan øke pHen i skjeden, kan være litt av forklaringen.

Det er særlig mettet fett som er ugunstig, mens mye karbohydrater ikke ser ut til å øke risikoen for bakteriell vaginose.

Energiinntak og fett

Et energiinntak som stabiliserer vekten eller reduserer vekten ved overvekt, vil dempe risikoen for bakteriell vaginose. Det beste er å senke inntaket av fett og mettet fett. Det siste vil dessuten forebygge hjerte- og karsykdom.

Bruk mindre mengder synlig fett og mindre av de matvarene som inneholder mye usynlig fett (for eksempel pølser og andre farseprodukter)."

OMG……….

http://www.klikk.no/helse/article271150.ece

Annons:
RobinEH
9/1/13, 12:29 AM
#1

Två studier som källor, varav den första diskuterar den andra. 👍 Tänk vilka slutsatser en del kan dra, till och med norskar.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

goliath
9/1/13, 12:30 AM
#2

Det gjorde faktiskt ont att läsa den artikeln..

Zepp
9/1/13, 1:08 AM
#3

Men.. är det nytt eller gammalt?

Hade för mig man blev helt försurad av fett.. såpass att man blir tvungen att strössla dolomitkalk på filen varje morgon!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

goliath
9/1/13, 1:21 AM
#4

Det bästa måste nästan vara att skippa det här elendiga fettet…

Zepp
9/1/13, 1:23 AM
#5

Så långt tänkte jag aldrig…

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

goliath
9/1/13, 6:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
Mooniq
9/1/13, 7:14 AM
#7

Jag roade mig med att läsa lite på smartamaten.se och vi är ju försurade hela gänget.. - inte undra på att vi går bärsärk när någon pratar illa om vårt fett.. 😂

frukt o grönt däremot - gör dig basisk och glad och man tappar vikt av bara farten.. Hm..  fruktogrönt - har vi hört det förut? 😃

så eftersom jag känner mig glad så är det bäst att fetta till kaffet och återgå till normala gängor… ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Zepp
9/1/13, 11:50 AM
#8

Märk väl att fruktogrönt är en macronutrient som fler borde äta mer utav!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mooniq
9/1/13, 11:56 AM
#9

äter ochgrönsaker jag…😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: