Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

mycket fett ger bakteriell vaginos

2013-09-01 00:10 #0 av: goliath

Den var ny!

"Farlig fett

Kostholdet kan påvirke risikoen for å få bakteriell vaginose, og det er særlig kvinner med høyt energi- og fettinntak som er mest utsatt. At et høyt fettinntak kan øke pHen i skjeden, kan være litt av forklaringen.

Det er særlig mettet fett som er ugunstig, mens mye karbohydrater ikke ser ut til å øke risikoen for bakteriell vaginose.

Energiinntak og fett

Et energiinntak som stabiliserer vekten eller reduserer vekten ved overvekt, vil dempe risikoen for bakteriell vaginose. Det beste er å senke inntaket av fett og mettet fett. Det siste vil dessuten forebygge hjerte- og karsykdom.

Bruk mindre mengder synlig fett og mindre av de matvarene som inneholder mye usynlig fett (for eksempel pølser og andre farseprodukter)."

OMG..........

http://www.klikk.no/helse/article271150.ece

Anmäl
2013-09-01 00:29 #1 av: RobinEH

Två studier som källor, varav den första diskuterar den andra. Tummen upp Tänk vilka slutsatser en del kan dra, till och med norskar.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2013-09-01 00:30 #2 av: goliath

Det gjorde faktiskt ont att läsa den artikeln..

Anmäl
2013-09-01 01:08 #3 av: Zepp

Men.. är det nytt eller gammalt?

Hade för mig man blev helt försurad av fett.. såpass att man blir tvungen att strössla dolomitkalk på filen varje morgon!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-09-01 01:21 #4 av: goliath

Det bästa måste nästan vara att skippa det här elendiga fettet...

Anmäl
2013-09-01 01:23 #5 av: Zepp

Så långt tänkte jag aldrig...

Anmäl
2013-09-01 06:57 #6 av: goliath

Anmäl
2013-09-01 07:14 #7 av: Mooniq

Jag roade mig med att läsa lite på smartamaten.se och vi är ju försurade hela gänget.. - inte undra på att vi går bärsärk när någon pratar illa om vårt fett.. Gapskrattar

frukt o grönt däremot - gör dig basisk och glad och man tappar vikt av bara farten.. Hm..  fruktogrönt - har vi hört det förut? Skrattar

så eftersom jag känner mig glad så är det bäst att fetta till kaffet och återgå till normala gängor... Sol

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-09-01 11:50 #8 av: Zepp

Märk väl att fruktogrönt är en macronutrient som fler borde äta mer utav!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.